ADANA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2011-2012 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILSONU MESAJI

Adana İl Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Ali Selamet’in 2011-2012 Eğitim ve Öğretim Yılsonu Mesajı
2011-2012 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILSONU MESAJI

“Yarın yorgunların değil, rahatlarına kıyanlarındır.”

                   Nurullah Ataç

 

Okullar, bilimin ve teknolojinin kılavuzluğunda çocuklarımızı hayata hazırlayan öğretim atölyeleridir. Eğitimin hedefinde özgüveni yüksek, sorgulayan, araştıran, empati kurabilen, hoşgörülü, milletimizin değerleriyle bezenmiş, küresel rekabetin getirdiği bilgi ve beceriye sahip, güçlü bir iletişim becerisine sahip geleceğini aşamalı idealleriyle biçimlendirebilen vardır. Bu hedefe ulaşmayı sağlamada eğitimin iki önemli yardımcısı vardır: Değerli öğretmenlerimiz ile velilerimiz.          

Sayın Veliler,

Hepimiz çocuklarımızın başarılı olmasını dileriz. Bu dileğin somut belgesi olarak takdir veya teşekkür belgeleriyle süslenmiş karneler görmeyi arzularız. Nihayetinde biz de çocuklarımızla yeniden kalem tutmanın verdiği kas yorgunluğunu yaşadık, okumayı yazmayı söktük, sınavlarını takip ettik; çocuğumuz zayıf not aldı, “Ben nerede hata yaptım?” diye hayıflandık… Bu yorgunluğumuzu başarılı bir karne tolere edebilir elbette. Ancak unutmayalım ki, anne ve baba olmak koşulsuz fedakârlık temeline dayanır. Dolayısıyla çocuğumuzun karnesindeki her kötü not ayrı bir bakış açısı ve çözüm önerisi üretmemiz gerektiğinin göstergesidir. Çocuğumuzun başarısızlıklarının nedenlerini araştırmalı ve yeni öğretim yılına mahsus çözüm yolları belirlemeliyiz. Yeni öğretim yılında birlikte aldığımız kararları uygulaması için ona destek olmalıyız. Zira 4+4+4 eğitim sisteminde öğrenciyi yeteneklerine uygun öğretime yönlendirme ve okumak istediği seçmeli dersi kabiliyeti ölçüsünde kendisi belirleme gibi değişimlerin yer almasının temelinde çocuklarımızı kendini tanımaya ve topluma kazandırmaya imkân tanıma ve bireysel özürlüklere imkân tanıma düşüncesi yer almaktadır. Bize düşen de yeni eğitim ve öğretim yılında, 4+4+4 eğitim sisteminin, çocuklarımızın geleceğine sunduğu imkânların farkındalığını sağlayıp çocuklarımızı doğru yönlendirebilmektir. Unutmayınız ki, çocuğumuza birey olduğunu ve bizim için değerli olduğunu hissettirdiğimiz ölçüde çözümden yana bir anne baba oluruz. Dolayısıyla 4+4+4 eğitim sistemiyle amaçlanan ilkelerden biri de budur. Çocuğumuza birey olduğunu hissettirmek…

Karnedeki görmeyi istemediğimiz notlar için çocuğumuza söylenip durmak, bu durumu tatil boyunca onun başına kakmak, öyle ki durumu kurtarılamaz aşamaya sürükleyip “Senden adam olmaz!” gibi söylemlerde bulunmak sizi, problem olarak gördüğünüz kötü notların veya karnenin bir parçası, hatta sahibi haline getirir. Çünkü mühim olan çözüm üretme ustalığı göstermektir, problemi büyütmek değil.

Sevgili Öğrenciler,

Her çocuğun içinde bir sır vardır: Anne ve babasını gururlandırmak. Bunu, hepinizin içten içe hissettiğinizi biliyorum. Bunu başarabilmenin tek anahtarının derslerde başarı göstermek olduğunu hepiniz biliyorsunuz. Çünkü anneler ve babalar çocuklarını mutlu, başarılı ve toplumda yer edinmiş bireyler olarak görmek isterler. Bunu başarmanın sırrı, önce başarabileceğinize inanmaktır. Bu inancı yakaladığınız an kendinize olan güveniniz artar ve sorumluluk anlayışınız gelişir. Kendine inanmanın ve sorumluluk sahibi olmanın getirdiği başarı, annenizin ve babanızın gururlu bakışlarıyla taçlanır.

Bu yıl başarılı olamama nedenlerinizi, annenizle ve babanızla konuşup belirlerken yeni öğretim yılına yönelik bir planlama yapmanız yararlı olacaktır. Tatilinizde zamanınızın bir kısmını kitaplara ayırınız. Eylül ayında hedefine ulaşmayı amaçlayan, kendini tanıyan ve “kendine inanan” bir öğrenci olarak okul yolunu adımlayınız. Sınavlara girecek öğrencilerimizin bunu bir stres kaynağı haline getirmemelerini, sınavı kazanmanın veya kaybetmenin her şeyi kazanmak veya kaybetmek olmadığını bilmelerini isterim. Kendilerine sınavda başarılar dilerim.

Değerli Öğretmenler,

“Başakların iyi yetişmesine engel, zararlı otlar değil; çiftçinin ihmalidir.”

                                                                                                   (Çiçero)

            2011-2012 ders yılını sizlerin, özverili çalışmaları, büyük fedakârlıklarınız ve güçlü desteklerinizle tamamladık. Yaptığınız çalışmaların semeresini gururla değerlendirdiğinizden eminim. Ancak şunu tekrar hep birlikte değerlendirmekte fayda var diye düşünüyorum. Her öğrencinin karnesi aslında bir bakıma bizim karnemizdir. Öğrencinin başarısında olduğu kadar başarısızlığında da bizim payımız bulunmaktadır. Gelecek öğretim yılına, bu eksiklerimizin farkına vararak, yeni bir eğitim sistemine ve öğretim yılına hazırlanmalı, enerjimizi depolamalıyız.

            Eğitim ve öğretim alanında sabır ve fedakârlıkla çocuklarımızı hayata hazırlayan yöneticilere, öğretmenlere ve velilere teşekkür ediyor, sağlıklı, huzurlu, iyi tatiller diliyor, saygılar sunuyorum.

 

DÖŞEME MAH. MEHMET NURİ SABUNCU BUL. HÜKÜMET KONAĞI SİTESİ NO 53 01130 SEYHAN / ADANA - 0 (322) 200 9100 / 0 (322) 200 9200

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.