ADANA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

FARK YARATMAYA DEVAM

     Fark yaratan Öğretmenler fark yaratmaya devam ediyor.
FARK YARATMAYA DEVAM

FARK YARATMAYA DEVAM

 

İlimize bağlı Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Genel Liseler, Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, İmam Hatip Ortaokulları ve İlkokullardan oluşturulan gruplar ile ulusal düzeyde örgütlenmiş dershaneler, öğrenci temsilcileri ile Çukurova Üniversitesi, sivil toplum kuruluşları temsilcilerinin katılımıyla “Akademik Başarıyı Arttırma Çalıştayı” düzenlenmiştir.

 

İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde akademik başarıyı arttırarak, ülke genelinde ilimizin daha üst sıralara yükselmesini sağlamak, il genelinde yükseköğretime öğrenci yerleştirme oranlarını arttırmak amacıyla İlimize bağlı Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Genel Liseler, Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, İmam Hatip Ortaokulları ve İlkokullardan oluşturulan gruplar ile ulusal düzeyde örgütlenmiş dershaneler, öğrenci temsilcileri ile Çukurova Üniversitesi, sivil toplum kuruluşları temsilcilerinin katılımıyla “Akademik Başarıyı Arttırma Çalıştayı” düzenlenmiştir. Bu çalıştay sonunda eylem adımları belirlenerek “Akademik Başarıyı Arttırma Projesi” hazırlandı. Proje kapsamında belirlenen eylem adımları arasında öğretmenlerimizi branşlar bazında bir araya getirerek mesleki tecrübelerini, fark yaratan etkinliklerini ve eğitimdeki iyi örneklerini paylaşmalarını sağlayacak sempozyum, panel, kongre ve konferans gibi faaliyetler düzenlenmesi kararlaştırılmıştır.

 

İlimizde sürekliliği olan ve belirli bir plan çerçevesinde “Fark Yaratan Öğretmenler Konferansları” şeklinde paylaşım platformu oluşturuldu. Bu konferanslardan ilki matematik öğretmenleriyle” Fark Yaratan Matematikçiler Konferansı “Bahçeşehir Kolejinde 250 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

 

Ülkemizde farklı kongre ve konferansta iyi örnek seçilmiş farklı illerden öğretmenler sözlü sunum yapmışlardır. Toros Tarım Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni Türkay Tol “Oyun ve Matematik”;

Oyun ve Matematik Öğrencilerin matematik dersine ilgisizliğinin, önyargılarının ve korkularının en basit konuları anlamalarına engel olmasında yola çıkarak ve "Çocuk, oyunla hayatı öğrenir" fikrinden hareketle, matematik derslerinde kavramların oyun aracılığı ile aktarıldığı bu çalışmada, özgüven kazanmaları, topluluk önünde konuşmaları ve kendilerini ifade etmeleri için Tabu, 7. sınıflarda koordinat eksenini anlatabilmek için "Amiral Battı" ve uzay savaş oyunu öğrencilere öğretilmiş ve oynatılmış, IQ puzzle, tangram gibi oyunlarla boyut becerisi estetik zeka ve geometrik bakış açısı geliştirilmeye çalışılmış. Kesişim, birleşim, fark kavramları için renkli kartonlarla çalışma yaptırılmıştır. Okulda matematik odası oluşturulması, "Amiral Battı" turnuvası, satranç standı gibi etkinlik ve uygulamalarla sınıf içi uygulamalar desteklenmiş, tüm bu çalışmaların hem öğrenciler hem de okuldaki diğer öğretmenler üzerinde olumlu etkisi gözlenmiştir.

ENKA Okulları Matematik Öğretmeni Tonguç Özdaş “Matematik Eğitiminde Teknoloji  Kullanımı”;

Bu sunumda, eğitim yazılımları öncelikle Öğretmen Merkezli ve Öğrenci merkezli olarak iki grupta incelenecek.

Öğrenci Merkezli Teknoloji, Geogebra, Geometer Sketchpad, Geonext, Cabri 3D, Microsoft Mathematics ve Office Addin,  Grafik Hesap Makinası ve Tablet bilgisayarlar

            Öğretmen Merkezli Teknoloji, Grafik Hesap Makinası yazılımları, Akıllı Tahta Yazılımları, Sunum yazılımları, “Flipped Classroom” tekniği. 

Ayrıca bu yazılımlar Ekonomik olarak incelenecek. Amaç hiç bütçesiz, az bir bütçe ile veya imkan varsa belirli bir bütçe ile yapılabilenler kıyaslanarak katılan öğretmen grubuna fikir verilmesi. 

Sunumun amaçları, anahtar kelimeleri

-          Teknoloji kullanımında yapılması ve yapılmaması gerekenler

-          Teknoloji Kullanımının sınırlılıkları, aksaklıkları ve çözüm yolları

-          Ne kullanıldığı yerine NASIL kullanıldığı

-          Eğitim teknikleri ve ipuçları

-          Yeni yaklaşımlar

-          Etkin ders örnekleri

 

Şişli Terakki İlköğretim Okulu, Matematik Öğretmeni Dilek USTAOĞLU “Ebob Ekok istasyonları”;

Uygulamamızda, 6. sınıf öğrencilerinin EBOB-EKOK konusu ile karşılaştıkları problemleri formül, soru tipi, kavram ezberlemeden; yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak, somut materyaller yardımı ile yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amaçlanmıştır. Bunun için istasyon tekniği ve işbirlikli öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı öğretim tasarımı oluşturulmuştur. “Doğal sayıların ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler, problemlere uygular” kazanımı çerçevesinde hazırlanan 5 ayrı istasyonda flash animasyon ve somut materyallerin kullandığı 5 ayrı etkinlik hazırlanmıştır. Heterojen beş gruba ayrılan öğrenciler, sırayla tüm istasyonlardaki etkinlikleri tamamlarlar. Çalışmanın sonunda; grup üyelerine bireysel ölçmeler uygulanır. Her grubun puanı; bireysel ölçme sonuçlarının ortalaması alınarak belirlenir. Değerlendirmede dereceli puanlama anahtarlı “problem çözme becerisi değerlendirme formu” kullanılmıştır.

 

Darüşşafaka Okulları Proje Koordinatörü ve Matematik Öğretmeni Meltem Ceylan ALİBEYOĞLU “Halı ve Kilimlerle Matematiğe Çok Kültürlü Bir Bakış”;

Çoğunlukla matematik ve kültür birbiri ile pek ilişkili olmayan alanlar olarak görülür. Oysa örneğin halı, kilim, mimari yapılar gibi çoğu kültürel üründe matematiksel yapılar kullanılmaktadır.  Bu yapıların incelenmesi hem matematiksel anlayışın hem de kültürel hoşgörünün gelişimi açısından bazı yararlar sağlayabilir. D’Ambrosio’ya (2001) göre Matematik Eğitimi aynı zamanda öğrencilerin kültürel kimliklerini desteklemeli ve farklı kültürlere karşı hoşgörü içerisinde olmalarını sağlayacak geniş bir bakış açısı kazandırabilmelidir. Bu çalışmada, öğrencilerin kilim ve halı dokumacılığı ile Türk kültürel motiflerine karşı bir tanışıklık kazanması, öğretmenler için kültürel öğelerin matematik konuları ile nasıl ilişkilendirilebileceği, öğretmen ve öğretmen adaylarına matematik dersinin hayatın içinde yaşayan bir kültür olarak işlenebileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır. Proje, 2006–2007 Eğitim öğretim yılında iki farklı ülkede (ABD ve Türkiye) dört farklı kurumda eş zamanlı olarak, projeyi yürüten araştırmacıların çalıştığı yaş grubu ile yürütülmüştür. Çalışmaya öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencileri katılmıştır. Sunumda, çalışma kapsamında geliştirilen çalışma kâğıtları, çalışmayla ilgili bulgular ve öğrenci çalışmalardan örnekler paylaşılacaktır.

İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Ali SELAMET, ilimizde öğretmenlerimizi bir araya getiren birçok konferans, sempozyum, panel gibi etkinlikler düzenlendiğini ve hafta sonu burada olan öğretmenlerin fedakarlıkta bulunarak bu çalışmalara katılmalarının eğitimi ve mesleklerini önemsediklerini gösterdiğini ve bu durumun memnuniyet verici olduğunu belirtti. Konferans ve etkinliklerin rutin hale geleceğini ve bir sonraki “Fark Yaratan Matematikçiler Konferansında ilimizde iyi örnekleri olan matematik öğretmenlerinin sözlü sunumlarda yer alacağı bir organizasyon yapılması ve ilimizde iyi örneklerin sayısının artmasının eğitim öğretimin niteliğinin arttırılmasına büyük katkı sunacağını belirtti.

 

Öğleden sonra 12.30 – 14.30 saatleri arasında atölye çalışmalarıyla matematik öğretmenleri birebir uygulamalı etkinlikler yapmışlardır. 14.30-15.30 saatleri arasında katılımcı öğretmenlerden sözlü ve “ I. Konferansta Neleri İyi Yaptık?”, “Bir Sonraki Konferans İçin Önerileriniz Nelerdir?” ve “ Farklı Uygularınız Var mı? ” gibi sorularla yazılı geri bildirim alınarak konferans tamamlandı.

 

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğretmenlerr

fark yaratan öğrt

fark yaratan öğrt

fark yaratan öğrt

fark yaratan öğrt

 

 

DÖŞEME MAH. MEHMET NURİ SABUNCU BUL. HÜKÜMET KONAĞI SİTESİ NO 53 01130 SEYHAN / ADANA - 0 (322) 200 9100 / 0 (322) 200 9200

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.