ADANA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

TUFANBEYLİ’NİN ÇALIKUŞLARI

  Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Ali Selamet, ildeki müdür yardımcıları ve şube müdürleri eşliğinde İlimizin en uzak ilçesi olan Tufanbeyli ilçesinde bir dizi temaslarda ve incelemelerde bulundu.
TUFANBEYLİ’NİN ÇALIKUŞLARI

TUFANBEYLİ’NİN ÇALIKUŞLARI 

              Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Ali Selamet, ildeki müdür yardımcıları ve şube müdürleri eşliğinde İlimizin en uzak ilçesi olan Tufanbeyli ilçesinde bir dizi temaslarda ve incelemelerde bulundu. 

              Önce İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünü ziyaret ederek ilçenin genel durumu ile ilgili İlçe Müdürü Hamza Bilgi’den öğretmenevi toplantı salonunda brifing aldı. Daha sonra İlçe Kaymakamı Ersin Tepeli ve Belediye Başkanı Recep Bal’ı ziyaret ederek ilçenin sosyal, kültürel ve ekonomik durumu ile ilgili bilgiler aldı. Başkan ve meclis üyelerinden milli eğitim ile ilgili çalışmalarımızda verdikleri destekten dolayı teşekkür ederek, özellikle ilçenin ihtiyacı olan yurt, ve meslek lisesi ile ilkokul ve ortaokul binasının yenilenmesi konusunda hayırsever bulma konusunda daha fazla destek beklediklerini ifade etti. 

              İstiklal İlkokulu, İmam Hatip Lisesi ve pansiyonunu, Tufanbeyli Lisesi ve pansiyonunu ziyaret eden müdürümüz öğretmenlerle sohbet ederek sorunlarını dinledi. İmam Hatip Lisesi pansiyonunda kalan öğrencilerle sohbet ederek aldığı eğitimler ve okudukları kitaplar konusunda öğrencilere sorular sordu. Alanlarındaki temel kaynakları okuma ve incelemede öğrencilerin daha fazla gayret göstermeleri, Kur’an-ı Kerimi anlama ve anlatma, yetiştikleri okulun misyonuna uygun hareket etmeleri konusunda kendilerinden çok şeyler beklendiğini ifade eden müdürümüz bu konuda müdürlük olarak kendilerine gerekli desteği her zaman vereceklerini belirtti. Kendilerinin daha iyi ortamda eğitim almaları ve istedikleri kaynaklara ulaşmaları konusunda hep birlikte çaba harcayacaklarını belirten müdürümüz bu konuda öğrencilerin de kendilerinden beklenen misyonu yerine tam ve zamanında getireceklerine yürekten inandığını ifade etti. 

              Buradan hayırseverler tarafından  köylerine yapılması düşünülen ilkokul binalarına ilişkin olarak bu köylerdeki mevcut okulları yerinde inceledi. Daha sonra yatılı bölge okuluna geçen müdürümüz öğrencilerle e-etüt uygulamasına katıldı. Diğer öğrencilerle sohbet eden ve sorunlarını dinleyen müdürümüz öğrencilerin özgüvenlerini artırıcı, ilgi duydukları alanda yeteneklerini sergileyebilmelerine fırsatlar tanıyarak şiirler okuttu. Yazdıkları şiirleri okuttu. Drama çalışmalarına katıldı, resim çalışmalarını inceledi. Özellikle “Bu benim eserim.” Toplam Kalite Yönetimi ve sportif ve kültürel yarışmalara daha fazla katılmaları teşvik etti. 

              Öğretmenlerle bir araya gelen müdürümüz onlarla yaptığı konuşmada; bütün öğrencilerin beslenme, barınma, taşıma, eğitim ve diğer ihtiyaçlarının mevcut şartlarda en iyi şekilde karşılandığını gördüklerini, bu konuda ilçede görev yapan yönetici ve öğretmenlerimizin her birinin bir takım çalışması içinde olumsuz koşulları nasıl bertaraf ettiklerine şahit olduklarını, bundan memnun kaldıklarını, emeği geçen bütün yönetici ve öğretmenlerimizi kutladıklarını ifade etti. Biz biliyoruz ki bizim en önemli kaynağımız öğretmenlerimiz. Bizim en büyük gücümüz de öğretmenlerimiz. Öğretmenlerimiz bu güne kadar birer Çalıkuşu gibi canla başla çalıştılar. Öğretmenlerimiz bütün fiziki ve diğer maddi alt yapı eksikliklerine ve şartların ağırlığına rağmen önemli başarılar elde ettiler. Bunda temel faktör, öğretmenlerimizin büyük çoğunluğunun mesleğe adanmışlık içinde özveriyle görev yapmalarıdır. Eğitim bilimcileri; öğrenciler sevdiği ve ilgi duyduğu bir konuyu, sevgi duyduğu bir öğretmenden, sevgi ve saygı ortamının olduğu bir ortamda daha kolay öğrendiğini ifade ediyor. Öğrenci öğretmenini seviyorsa o dersten kolay kolay başarısız olmaz. Öğrenci öğretmenini seviyorsa, dersi de seviyor ve o dersi öğrenme konusunda da çaba sarf ediyor. Sevgi varsa öğrenme de var. Sevginin olmadığı yerde öğrenme de güçleşiyor. Öğrencinin zayıf alırsın, sınıfta kalırsın gibi tehditlerle öğrenmesi mümkün değildir. 12 yıllık zorunlu eğitim bireysel ihtiyaçları ve yetenekleri ortaya çıkaracak, onların küresel düzeyde rekabet edebilmelerini sağlayacak daha demokratik bir sistemdir. Dokuzuncu sınıfa devam etmeyen öğrencilerimizin tamamını tek tek ziyaret edip ailelerini ikna etmek, varsa ekonomik ihtiyaçlarının giderilmesine yardımcı olmak, varsa sağlık sorunlarının çözümünde rehberlik etmek, onlara yardımcı olmak bizim en temel görevlerimiz arasındadır. Bizim kaybedecek, ihmal edilecek, göz ardı edilecek bir tek öğrencimiz, bir tek insanımız olamaz. Biz, kimsesizlerin kimsesi olmalıyız. Biz her çocuğumuzu ayrı bir değer olarak görüyoruz. Onların kabiliyetlerini açığa çıkarmak ve geliştirmek, onları geleceğe hazırlamak, onlara özgüven vermek bizim en temel görevlerimizdendir. Onlar, bize emanettir. Biz emanetimize aldıklarımızı, kendi malımızdan canımızdan daha fazla korur, daha özenle ve titizlikle üzerinde titrercesine geleceğe hazırlarız. Dün, Çanakkale’de, Sakarya’da, Kıbrıs’ta, bugün güneydoğuda üzerine düşeni canı pahasına yapanlar olmasaydı biz bugün buralarda olamazdık. Bu gün biz de elimizden geleni değil, üzerimize düşenleri yapmalıyız. Eğitim işi her şeyden önce öz veriyle, el ele vermiş bir gönüllüğü gerektirir. Şartlar bize istediğimiz ortamı her zaman sağlamayabilir.

             Başarının temelinde inanmışlık vardır. Hedefe kilitlenmişlik vardır.  Bugün bu okulda bunları gördüm. Öğrencilerin gözlerindeki parıltı, sözlerindeki içtenlik ve samimiyet, e-etüt çalışmalarındaki ilgi, öğretmenlerimizin gerek öğrencilerle, gerekse kendi aralarındaki etkili iletişim, sevgi, saygı ve samimiyet, öğretmen ve öğrencilerimizin azmi beni umutlandırdı. Sayın Bakanımız; “Bizim başarımızı belirleyecek en önemli kritik faktör öğretmendir, sonra öğrenci, sonra fiziki ortamdır.” diyor.  Buradaki öğretmen ve öğrencilerimizi gördükten sonra başaracağımıza olan inancım katlanmıştır. Hepinize teşekkür ederim.” dedi. Etüt programının tamamlanmasından sonra Doğanlı Köyünde yarıda kalan inşaatta incelemelerde bulunduktan sonra Adana’ya döndü.

 

edt

edt

edt

edtedt

edt

edt

vhk

vhk

vhk

 

DÖŞEME MAH. MEHMET NURİ SABUNCU BUL. HÜKÜMET KONAĞI SİTESİ NO 53 01130 SEYHAN / ADANA - 0 (322) 200 9100 / 0 (322) 200 9200

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.