İŞARET KARTINI GÖSTER
Etkinlik öncesi noktalama işaretlerinin olduğu kartlar abeslang çubuklarına yapıştırılır. Masaya zil ve kartları hazırlayıp, üçer öğrenci çağırılır. Öğrenciler kartları ellerine alırlar. Etkinlik sırasında öğretmen bir cümle söyler. Zile ilk basıp, söylenen cümleye gelecek noktalama işaretlerini gösteren öğrenci kazanır. Etkinlik böyle devam eder. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Türkçe (1-4)
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE ZAMANI (P4C)
Sınıf mevcudumuzdan dolayı sınıfı iki gruba ayırarak çalışma başlatma kararı aldık. Çalışmamızı okulumuzun kütüphanesinde daire şeklinde ilk grup oturarak başlattık. Seçtiğimiz kitap “Akıllı Tilkinin Masalı” idi. Dersteki öğretmen kimliğimizi bir kenara bırakarak soruşturmayı gerçekleştirmeyi unutmuyoruz. Kitabı daha öncede öğrencilerle okumuş olup tekrar okuyup, görsellerle ilgili gösterimler... Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Türkçe (1-4)
BAK, HATIRLA, KODLA
Ders öncesi renkli fon kartonlardan minik küpler, renkli balıklar, daireler kesilip bir cam fanusa konup hazırlanır. İki çalışma kağıdına aynı şekilde kare şekilde çizim yapılır. Etkinlik çalışma kağıtlarından birisine farklı bölümlerine nesneler koyarak başlatılır. Öğrenci dikkatle nesnelerin nereye konduğuna bakar. Daha sonra o kağıt boşaltılıp kapatılır. Öğrenci diğer çalışma kağıdında hangi... Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Bilişim Teknolojileri (1-4)
BİR KELİME! BİR SAYI! HANGİ HARF?
Öğrencilere oyun anlatılarak derse başlanır. Masa hazırlanıp, ortaya zil konur. İki öğrenci çağırılır. Öğretmen, öğrencilere bir kelime ve bir sayı söyler. Sayı, kelimenin kaçıncı harfi olduğunu gösterir. Mesela; “okul” 2 dediğimiz de okul kelimesinin 2. harfi olan “k”diyerek ilk zile basmış olan öğrenci oyunu kazanır. Oyun öğrenciler değiştirilerek devam eder. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Türkçe (1-4)
SAYI ÖRÜNTÜLERİNİ NESNELER İLE KODLAMA
Legolar, küpler bir kutuda hazırlanır. Çalışma kağıtlarına sayılarla örüntü oluşturularak yazılır. İki öğrenci çağırılarak etkinlik başlar. Öğrencilere çalışma kağıtları verilir. Sayıları nesnelerle doğru kodlayıp örüntüyü oluşturup ilk zile basan öğrenci kazanır. Hız ve dikkat önemlidir. Etkinlik böyle devam eder. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Matematik (1-4)
SIRALAMA OYUNU
Kartonlar kesilip, üzerlerine isimler yazılır. Etkinlik yazı tahtasına hazırlanıp, isimler tahtaya yapıştırılır. İki öğrenci çağırılır. Öğrenciler kendi önlerindeki isimleri alfabetik sıraya göre yazar. Hızlı düşünüp alfabetik sıraya göre isimleri yazan öğrenci zile basar ve oyunu kazanır. Tahtaya asılan isimler sürekli değiştirilir. Oyun böyle devam eder. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Türkçe (1-4)
BARBUNYA AYIKLIYORUZ
Çocuklara neden kış hazırlığı yaparız? Her sebze her mevsimde yetişir mi?Sebzeleri nasıl saklayabiliriz? vs gibi sorular sorarak beyin fırtınası yaparız.Ardından barbunyaları uzundan kısaya doğru sıralamalarını isteriz.Daha sonra barbunyaları ayıklayarak ince motor becerilerini geliştirmeye katkıda bulunuruz.Daha sonra barbunya içlerini büyük küçük orta olarak göstermelerini isteriz.Ayıkladıkları... Etkinliğin detayını gör.
SEDA ÖZLEM YORMAZ
Seyhan - Hafsa Sultan Anaokulu
Okul Öncesi/Fen
ALGILA VE KODLA
Mukavva karton üzerine çizdiğimiz küçük karelerin üzerine, küçük renkli kartonları farklı farklı yerlere yerleştiriyoruz.Daha sonra öğrencilerimiz bu görselden faydalanarak algılama ve kodlama ile etkinliği tamamlıyorlar. Etkinliğin detayını gör.
CUMALİ YILDIZ
Feke - Paşalı Ortaokulu
8.Sınıf/Teknoloji Tasarım
UYGARLIKLARI ÖGRENİYORUM
Ders sonunda ölçme değerlendirme yapilirken öğrencilere daha eğlenceli gelmesi ve öğrencilerin istekli olmalarini saglayan bir uygulamadır. https://www.fenaktivite.com/ İnternet adresinden ilgili ders, sinif seviyesi, ilgili unite seçilerek soruların belirli bir sürede cevaplanmasi, cevap sonunda puan toplanması, ilgi ve güdüyü artırmaktadır. Etkinliğin detayını gör.
***** *****
***** / *****
5.Sınıf/Sosyal Bilgiler (5-7)
DİKKATLE KODLA
Büyük bir kartona 9 adet kare çizilir. Küçük bir kartona 1 tane kare çizilip, hazırlanır. Renkli kağıtlardan da küçük daireler hazırlanır. Büyük karton üzerindeki karelere renkli daireler konur. Küçük kartondaki kare üzerinde rengine ve yerine göre kodlama yapılması istenir. Kodlamayı bitiren zile basar. Hız ve dikkat önemlidir. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
2.Sınıf/Bilişim Teknolojileri (1-4)