OKULUMU GÜZELLEŞTİRİYORUM
Çocuklarla birlikte çevremizi nasıl güzelleştirebileceğimiz hakkında sohbet edilir.Çocukların fikirleri alınır.Sonrasında anasınıfı bahçesine çıkarak bahçemizi güzelleştirmekle başlayabileceğimiz söylenir.Hobi bahçemizin çitlerinin boyanabileceği,eski lastikleri boyayarak parkın kenarına çit yapabileceğimiz kararı alındıktan sonra boyalar ve fırçaların nasıl kullanılacağı anlatılır ve boyama... Etkinliğin detayını gör.
***** *****
***** / *****
Okul Öncesi/Sanat
SEN DE SUDOKU ÇÖZ BEYNİN YAŞLANMASIN
10. sınıf düzeyindeki istekli öğrenciler etüd odasında biraraya gelerek başlangıç ziliyle sudoku çözdüler. İlk ve doğru çözen öğrencilerle beraber süre sonu beklendi. Değerlendirme sonucu 1.,2.,3. öğrenci tespit edildi. Ödülleri verildi. Öğrencilerde, sudoku çözerek dikkatlerini bir noktaya odaklamaları ve zihin egzersizi yapmaları konusunda farkındalık oluşturulmaya çalışıldı. Etkinliğin detayını gör.
MİRAÇ AKAR
Çukurova - Piri Reis Anadolu Lisesi
9.Sınıf/Coğrafya
ENGLİSH LABYRİNTH
Öğrenci gelir.Elindeki küçük topu labirentin içinde bırakır ve topu ilerlemeye çalışır.En son topun durduğu yerdeki kelimenin önce Türkçe anlamını söyler sonra o kelimeyi kullanarak cümle kurmaya çalışır.Bunu tamamlayan öğrenci küçük bir ödül kazanır.Tamamlayamayan öğrenci ise oyundan elenir.Böylelikle çocuklar eğlenerek ve aktivite bazlı bir şekilde öğrendikleri kelimeleri cümle içerisinde... Etkinliğin detayını gör.
***** *****
***** / *****
7.Sınıf/İngilizce
VELİ ZİYARETİ
Sınıf rehber öğretmeni olduğum öğrencilerime ev ziyaretleri gerçekleştirdim.Yaşadıkları evi ve ders çalışma ortamlarını görmek istedim.Bu da bana öğrencilerimi yakından tanımamı sağladı.Bu şekilde öğrencilerimin okul başarısı arttı.Ayrıca öğrencilerimi bir bütün olarak değerlendirme olanağına eriştim. Etkinliğin detayını gör.
***** *****
***** / *****
7.Sınıf/İngilizce
9'A ELVEDA YEMEĞİ
bir yıllık paylaşımın ardından 9A sınıf öğrencileri sahip oldukları yetenekler doğrultusunda sene sonu veda yemeği organize ederler. Kişisel becerilerine göre görev dağılımı yaparlar. Öncelikle ortaklaşa yemek çeşidi ne olmalı, gündüz mü akşam mı olmalı, yemek saatine karar verilmeli, yeri nereden seçilmeli, yemeğe dahil olacak içerikler kararlaştırılmalı, katılımcı sayısı belirlenmeli, veli izin... Etkinliğin detayını gör.
ZEYNEP BATMAZ
Çukurova - Emine Nabi Menemencioğlu Anadolu Lisesi
9.Sınıf/Rehberlik
THE GAME “ MAJOR RİSK “
Ünite sonunda pekiştirme amacıyla öğrenciler için güzel bir etkinlik yaptık. İki grup halinde bir yarışma düzenledik. Oyunumuz “Büyük Risk”. Öğrenci gelir, kendince zorluk derecesine göre bir kutucuk seçer, soru açılır. Soruyu doğru yanıtlar ise kutu üzerinde yazan puanı grubuna kazandırır şayet yanlış cevaplandırırsa puan grup hanesine eksi olarak yazılır. Sorular bittiğinde toplam puan... Etkinliğin detayını gör.
***** *****
Yüreğir - Karacaoğlan Ortaokulu
7.Sınıf/İngilizce
İNGİLİZCE TANIMLANAN KELİMEYİ BULMA
Kelime kutusu içinden çıkan sayının olduğu zarf açılır.Öğrenciler zarfın içinde İngilizce tanımlanan kelimeyi balonların üzerinde ki kelimelerden bulur ve balonu patlatır.Balonun içinden hangi ödül çıktıysa onu kazanır. Etkinliğin detayını gör.
***** *****
***** / *****
7.Sınıf/İngilizce
KÜLTÜR HAZİNEMİZDEN BİR SES
Sınıf on gruba bölünüp 10 şair belirlendi. Her grup tanıtacağı şair ve şiirleri ile ilgili etkinlik planlaması yaptı. Her hafta bir şairimiz tüm okula tanıtıldı. Şair ve şiirlerinden oluşan afiş ve posterler veya öğrencilerin kendi hazırladıkları kartonlar okulun tüm koridorlarına asıldı. Okul girişinde pano hazırlandı. Okulun konferans salonunda şairler ile ilgili sunum hazırlandı, şiirleri... Etkinliğin detayını gör.
SİBEL ERKAL
Çukurova - Piri Reis Anadolu Lisesi
12.Sınıf/Türk Dili ve Edebiyatı
KOMŞU ŞEHRİMİZİ GEZEREK GÖREREK ÖĞRENME
İnsanlar ve yaşadığımız yerler ünitesi ile ilgili yaşadığımız yer konusu ile bağlantılı komşu şehrimiz Mersin'e Eğitim Gezisi düzenlendi. Etkinliğin detayını gör.
BÜLENT DAĞ
Seyhan - Şehit Mehmet Volkan İlkokulu
4.Sınıf/Sosyal Bilgiler (4)
SEVİMLİ PALYAÇO İLE KODLUYORUZ
Etkinliğe palyaçonun renkli topları olan çıktılar, sıralı renkli kartları, boş daireli kartları hazırlanarak başlanır. Öğrenciler dörtlü gruplar halinde çağırılır. Her öğrencinin önüne boş kart ve kodlayacağı renk sıralaması kartı konur. Boş karttaki renkleri önündeki renk sıralamasına göre ilk kodlayan zile basar, hızlı yapan kazanmış olur. Tüm sınıfça oynanır. Etkinliğin detayını gör.
ESMA ÇINAR
Seyhan - Kıyıboyu İlkokulu
1.Sınıf/Bilişim Teknolojileri (1-4)