BEŞ TAŞ  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 3.Sınıf - Hayat Bilgisi
Ünite :
Evimizde Hayat
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 30 dakika
Materyal :
Küçük-büyük taşlar
Ders/Sınıf
İlkokul - 3.Sınıf - Hayat Bilgisi

Ünite
Evimizde Hayat

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 30 dakika

Materyal
Küçük-büyük taşlar

Etkinliğin Uygulanması
BEŞ TAŞ: Öğretmen, öğrencilerden başparmağının ucu büyüklüğünde, yüzeyi düz ve köşesiz taşlar toplamalarını ister. Ögrencileri oyun için ikili eşleştirir. Bahçeye çıkılarak(sınıfta yerde, düz zeminde, sıranın üzerinde de oynanabilir) uygun bir zemin bulunarak herkes eşiyle birlikte istediği bir alana geçer. Öğretmen her ikili grubun önüne beş taş bırakır. Oyun, taşlardan biri seçilip daima elde tutulup, diğerleri yerde olacak şekilde; eldeki taş biraz havaya atılıp yere düşmeden önce yerdeki başka bir taşi avuclayıp ayni anda havadan düşen taşı da aynı avuçla tutacak şekilde oynanir. Etapları; 1'ler, 2'ler, 3'ler,4'ler ve 5'ler(köprü) şeklindedir. Daima avucunda tuttuğu gözde taşıyla yerdeki tüm taşları birer birer toplayan oyuncu; 2. etapta gözde taşıyla yerdeki taşları ikişerli toplar. 3. Etapta önce üç taşı, sonra tek kalan diğer taşı avuçlar. 4. Etapta yerdeki dört taşı birden avucuna sığdırmaya ve tabii yine havadaki taşi da düserken aynı avuca sığdırması gerekmektedir. Taşı yerden avuclayamayan, yere düşüren yanar, bir sonraki elde kaldığı yerden devam eder. Biri yanınca sıra diğer oyuncuya geçer. Başarılı bir şekilde 4 etabı da tamamlayan "köprü" denilen 5. etaba geçer. Sol elini yere koyup, baş parmak ile işaret parmağını köprü yaparak iyice açar. O el hep orada sabittir. Sağ el ile önce tüm taşları köprü ele yakın olacak şekilde yere serper. Köprü ele en uzak olan taşı havaya atacağı gözde taş seçerek yerdeki taslari birer birer köpruden içeriye sokmaya çalışır. Bunu gözde taşı önce havaya atıp, o yere düşmeden hızlıca yerdeki bir taşı işaret ya da orta parmağı ile köprüden içeri süpürüp, sonra havadan düşen taşı tutarak yapar. Yerde hiç tas kalmayana kadar bunu tekrarlar. Bu etapta; köprüden içeri süpürdüğü her taşı süpürme aşamasında sırayla "akkuş", "karakuş", "yerden aldım", "yere düş" tekerlemesini söyler ve iki elini önce yere sonra birbirine çarparak kazandığını ilan eder ve 10 puan alır. Oyun yeniden başlar. Amaç; geçmiste oynanan oyunlarla tanıştırmak, oyun kültürünü zenginleştirmek, el-göz koordinasyonunu sağlamak, dikkati geliştirmek, eğlenmek.

Etkinlik Fotoğrafları

HATİCE GÜLFeke - Süphandere İlkokulu
15.03.2022756