Başlangıçta küme kavramından bahsetmiyoruz.Öğrencilere iki farklı halat verip sınıfa "Yüzme bilen öğrencileri ve basketbol oynayanları bu ipleri kullanarak nasıl ifade edersiniz." sorusunu soruyorum. İpleri bağlayıp içine geçecekler.Hem yüzme bilip hem basketbol oynayan öğrenciler çıkacak.Nerede durmaları gerektiğini kendilerinden bulmalarını isteyince iplerin bazı noktalarını üst üste getirip aralarına yerlesirler.Böylelikle kesişim kümesini kendileri keşfetmiş olacaklar.Daha sonra fotoğraflarını çekip kesişim-birleşim işlemlerinde kullanıyoruz.Bundan sonra küme kavramı üzerinde konuşuyoruz. ( Fikir matematik öğretmeni Eser Dilsöz e aittir.Kümeler konusunda kullandığım ve faydalı olduğunu gördüğüm bir etkinlik.)