KÜMELERİ ÖĞRENİYORUM  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 6.Sınıf - Matematik (5-8)
Ünite :
1. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 15 dakika
Materyal :
10 metre uzunluğunda farklı renklerde iki halat
Ders/Sınıf
Ortaokul - 6.Sınıf - Matematik (5-8)

Ünite
1. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 15 dakika

Materyal
10 metre uzunluğunda farklı renklerde iki halat

Etkinliğin Uygulanması
Başlangıçta küme kavramından bahsetmiyoruz.Öğrencilere iki farklı halat verip sınıfa "Yüzme bilen öğrencileri ve basketbol oynayanları bu ipleri kullanarak nasıl ifade edersiniz." sorusunu soruyorum. İpleri bağlayıp içine geçecekler.Hem yüzme bilip hem basketbol oynayan öğrenciler çıkacak.Nerede durmaları gerektiğini kendilerinden bulmalarını isteyince iplerin bazı noktalarını üst üste getirip aralarına yerlesirler.Böylelikle kesişim kümesini kendileri keşfetmiş olacaklar.Daha sonra fotoğraflarını çekip kesişim-birleşim işlemlerinde kullanıyoruz.Bundan sonra küme kavramı üzerinde konuşuyoruz. ( Fikir matematik öğretmeni Eser Dilsöz e aittir.Kümeler konusunda kullandığım ve faydalı olduğunu gördüğüm bir etkinlik.)

Etkinlik Fotoğrafları

ŞEFİKA MEMİŞYüreğir - Koza Ortaokulu
16.03.2022737