ENGELLİLER DE OYNAR  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 3.Sınıf - Rehberlik
Ünite :
Duyguları Anlama ve Yönetme
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Şişe, kaşkol, bant, sargı, baston
Ders/Sınıf
İlkokul - 3.Sınıf - Rehberlik

Ünite
Duyguları Anlama ve Yönetme

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Şişe, kaşkol, bant, sargı, baston

Etkinliğin Uygulanması
Farkındalık yaratmak, empati kurabilmek amacıyla sembolik olarak üç öğrenciden birinin gözleri bantlanarak görme engelliyi, birinin tek bacağı dizinden bükülüp eline baston verilerek bedensel engelliyi, diğerinin de kaza sonrası duyma yetisini kaybettiğini belirtmek icin sargı sarılarak işitme engelliyi temsil eder. Onlara yol gösterip yardım etmeleri için de yanlarına birer öğrenci verilir. Küçük bir doğaçlama skeç oynatılır...Sonrasında temsili görme engelli olarak iki öğrencinin gözleri kaşkol ile bağlanıp, sağ ellerine birer su şişesi verilerek oyun oynatılır. Oyunda birbirine dokunarak, uzaklaşırlarsa ses verip yaklaşarak boş elleriyle şişe tutan elleri keşfedip o şişeyi düşürmeye çalışırlar. Diğerinin elindeki şişeyi düşürebilen kazanır.

Etkinlik Fotoğrafları

HATİCE GÜLFeke - Süphandere İlkokulu
17.03.2022665