İLKOKULDA BECERİ TEMELLİ SORULARLA TANIŞIYORUM  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 3.Sınıf - Matematik (1-4)
Ünite :
1. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 80 dakika
Materyal :
YAZARI OLDUĞUM YENİ NESİL BECERİ TEMELLİ SORULAR KİTABI (BECERİKLİ MATEMATİKÇİ 3)
Ders/Sınıf
İlkokul - 3.Sınıf - Matematik (1-4)

Ünite
1. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 80 dakika

Materyal
YAZARI OLDUĞUM YENİ NESİL BECERİ TEMELLİ SORULAR KİTABI (BECERİKLİ MATEMATİKÇİ 3)

Etkinliğin Uygulanması
Etkinliğin hedefi, öğrencilere günümüzde çeşitli sınavlarda özellikle Liselere Geçiş Sınavında ağırlıklı olarak uygulanan beceri temelli soruları çözme tekniklerini küçük yaşta kavrayabilmelerini sağlamaktır. Haftada 2 ders saati bu etkinlikleri uygulamaktayım. Öğrencilerin düşünmeyi, planlamayı, soru çözerken kendine bir yol haritası çizerek verilen ve istenen bilgileri doğru analiz etmelerini, tüm bunların sonucunda doğru seçeneğe ulaşmalarını sağlamayı amaçlıyorum. Beceri temelli soruların temel amacı olan günlük hayatta karşılabilecekleri problemleri hangi mantık çerçevesinde yaklaşabileceklerini ve bu problemleri hangi yollarla çözebileceklerini öğretmek bu etkinliğin en temel amacıdır. Etkinliği uygularken öğrencilerin soruları parçalayarak, bölerek, her aşamayı ayrı ayrı düşünerek çözmelerini sağlıyorum. Örneğin 1.Ünite kazanımları arasında olan Doğal Sayılar ile ilgili soruyu çözerken önce soruyla ilgili verilmiş kuralları veya aşamaları sırasıyla çözümlemelerini sağlıyorum. Her aşamasını bu şekilde çözümleyen öğrenci soruyu okumayı bitirdiğinde çözüme ulaşmış olmaktadır. Bu şekilde öğrenciler her aşamada yapacaklarını kafalarında kurgulayarak daha hızlı ve doğru bir şekilde yapabilmektedirler. Etkinliğin uygulanması: Öğrenciler kazanımlarla ilgili bilgileri öğrendikten sonra ilgili materyaller dağıtılır. Dersin kazanımlarına hakim olan öğrencilere ortalama 7-8 soru çözdürülmektedir. Öğrencilerin soruyu anlamaları için her soru başına 5 er dakika süre tanınır. Bu süre içerisinde öğrencinin soruyu kendi başına anlayarak farklı bakış açılarıyla çözümlemeleri istenir. 5 dakikalık sürenin bitiminde istekli öğrencilerden bir tanesi tahtaya kaldırılır ve her sorunun virgül ya da nokta ile ayrılmış kısımlarına kadar okuyup verilen bilgileri yazması ve çözümlenmesi istenir. Cümlenin sonuna kadar adım adım parçalayarak ilerlemesi beklenir. Etkinlik sonucunda gözlemlerim şu şekildedir: Soruyu bir bütün olarak okuyan öğrencilerin, çoklu işlem karmaşası içerisinde kafa karışıklığı yaşadıkları, soruları anlamlandıramadıkları, sorunun inceliklerini farkedemediği ve farklı bakış açısı ile bakamadığı gözlemlenmiştir. Adım adım ilerlendğinde ise işlem karmaşasından etkilenmediği ve doğru sonuca daha kısa sürede ulaştığı açık ve nettir. Soru çözümlerini yaptıkça bakış açılarının farklılaştığı, sorulara yaklaşımlarının değiştiği sonucuna varılmıştır. Beceri temelli sorularla ilkokuldan itibaren tanışan öğrencilerin günlük hayattaki problemlerine bakış açılarının değişmekte olduğu gözlemlenmiştir.

Etkinlik Fotoğrafları

ONUR EKİNCİSarıçam - İncirlik İlkokulu
13.02.20221064