KARTOPU OYUNU  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 5.Sınıf - Matematik (5-8)
Ünite :
4. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 10 dakika
Materyal :
sözlü yönergeler, kalem, kağıt
Ders/Sınıf
Ortaokul - 5.Sınıf - Matematik (5-8)

Ünite
4. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 10 dakika

Materyal
sözlü yönergeler, kalem, kağıt

Etkinliğin Uygulanması
Öğrencilerime temel geometrik kavramları tanıtıyorum. Sonrasında onlardan öğrendikleri bu geometrik kavramları bir kağıda tanımlamaları istiyorum. Nokta, doğru, doğru parçası ve ışının tanımını yapıp, şekille gösterip isimlendiriyorlar. İsimlendirirken kendi isim ve soyisimlerinin baş harfini kullanmalarını istiyorum bu onları motive ediyor özel hissediyorlar. Yazdıkları kağıdı kartopu haline getirip kartopu savaşı yapmalarını söylüyorum. Sonra herkes bir kağıdı alıp yazılanları okuyup eksik kısımları tamamlıyor. Bu aşamadan sonra ikinci oyuna geçiyoruz. Öncelikle yönerge veriyorum. Doğru iki yönden sonsuza uzandığı için iki kollarını açmalarını, doğru parçası iki yönden kapalı olduğu için kollarını kapatmalarını ve ışın bir yönden kapalı diğer yönden sonsuza uzandığı için bunu kollarına uyarlamalarını istiyorum. Yönergeyi hızlı bir şekilde takip eden ve hata yapmayan oyunda kalıyor. Diğerleri yerine oturuyor. Kazanan bir kişi kalana kadar oyun devam ediyor. Böylece kavramların çok daha iyi kavrandığını kalıcı öğrenme gerçekleştiğini düşünüyorum . Sınıfta enerji ve derse olan ilgi yükseliyor.

Etkinlik Fotoğrafları

BÜŞRA YASSIYüreğir - Mehmet Adil İkiz Ortaokulu
23.03.2022776