HAYAT FENDİR- DİLEK FENERİNİN UÇMA SEBE NE  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 6.Sınıf - Fen Bilimleri (5-8)
Ünite :
Madde Ve Isı / Madde Ve Doğası
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 40 dakika
Materyal :
çöp torbası, aliminyum folyo, ip, pamuk ve çakmak
Ders/Sınıf
Ortaokul - 6.Sınıf - Fen Bilimleri (5-8)

Ünite
Madde Ve Isı / Madde Ve Doğası

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 40 dakika

Materyal
çöp torbası, aliminyum folyo, ip, pamuk ve çakmak

Etkinliğin Uygulanması
Malzemeler ile dilek feneri yapıldı ve uçurmaya çalışıldı. Öğrencinin etkin katılımı sağlanarak kalıcı öğrenme sağlandı. Yaparak yaşayarak öğrenme tekniği ile öğrenci ısınan maddenin ( havanın) genleştiğini ve hacminin arttığını gözlemledi. Hacmi artan havanın ( poşetin içindeki havanın) yoğunluğu küçüldüğü için (dışardaki havaya göre) yüzme hareketini yapmak için uçtuğunu gözlemleyerek daha önceden öğrendiği bilgiyi ( formülde hacim ve yoğunluk arasında çarpma işlemi olduğu için ters orantılı olması) pekiştirdi. Öğrenicilerin etkinliği kendilerinin yapması, çözüm odaklı, yaratıcı düşünmelerini ve sosyal ortamlarda ifade güçlerinin artmasını destekledi. Öğrenciler, derste öğrenilen konuların aslında hayatın bir parçası olduğunu deneyimleyerek, Fen Bilimleri dersine karşı olumlu duygular geliştirdi.

Etkinlik Fotoğrafları

SALİHA ARİÇ AYYüreğir - Ömer Refika Halıcılar Ortaokulu
24.03.2022604