Malzemeler ile dilek feneri yapıldı ve uçurmaya çalışıldı. Öğrencinin etkin katılımı sağlanarak kalıcı öğrenme sağlandı. Yaparak yaşayarak öğrenme tekniği ile öğrenci ısınan maddenin ( havanın) genleştiğini ve hacminin arttığını gözlemledi. Hacmi artan havanın ( poşetin içindeki havanın) yoğunluğu küçüldüğü için (dışardaki havaya göre) yüzme hareketini yapmak için uçtuğunu gözlemleyerek daha önceden öğrendiği bilgiyi ( formülde hacim ve yoğunluk arasında çarpma işlemi olduğu için ters orantılı olması) pekiştirdi. Öğrenicilerin etkinliği kendilerinin yapması, çözüm odaklı, yaratıcı düşünmelerini ve sosyal ortamlarda ifade güçlerinin artmasını destekledi. Öğrenciler, derste öğrenilen konuların aslında hayatın bir parçası olduğunu deneyimleyerek, Fen Bilimleri dersine karşı olumlu duygular geliştirdi.