Paraşüt yapıp okulun farklı bölgelerinde uçuruldu. Öğrenciler ile yüzey alanının sürtünme kuvvetine etkisi üzerine bir deney tasarlandı. Aynı özelliğe sahip üç poşet ile farklı büyüklüklerde paraşüt yapıldı. Aynı anda, aynı yükseklikte bırakıldı ve yere düşme sıraları kıyaslandı. Yere ilk olarak en küçük yüzeye paraşüt , son olarak yüzey alanı büyük paraşütün düştüğü gözlemlendi. Öğrenciler yüzey alanin büyük olan paraşüte daha büyük hava direnci ( sürtünme kuvveti) uygulandığını ifade ettiler. Benzer örneklerle günlük hayattan örnekler verdiler. Yapılan deneyin bağımlı, bağımsız ve kontrol edilen değişkenlerini belirleyip, bilimsel çalışma sürecini deneyimlediler. Birbirleri ile etkileşime geçip eğlenceli ve eğitici bir süreç yaşadılar. Derste aktif olmak ve fikirlerini söylemek ozguvenlerini olumlu yönde etkiledi ve daha istekli olarak yeni deneyler yapmak istediler. Matematiksel mantıksal, bedensel kinestetik, sosya, ve duygusal zekalarına hitap eden etkinlik başarı ile gerçekleşti.