KALDIRAÇLARDA YÜK VE KUVVET İLİŞKİSİ  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 8.Sınıf - Fen Bilimleri (5-8)
Ünite :
Basit Makineler / Fiziksel Olaylar
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Tahta, kütük.
Ders/Sınıf
Ortaokul - 8.Sınıf - Fen Bilimleri (5-8)

Ünite
Basit Makineler / Fiziksel Olaylar

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Tahta, kütük.

Etkinliğin Uygulanması
Ünlü düşünür Arşimet " Bana bir dayanak noktası verin Dünya'yı yerinden oynatayım!" diyor. Peki mümkün mü? Evet. İşte bunun nasıl olduğunu anlamak için bir etkinlik yapacağız. Tahta: Kaldıraç çubuğu oldu. Kütük: Kaldıracın destek noktası oldu. Öğrenciler: Kaldıraçtaki yük ve kuvveti temsil etti. 1.aşama:Sınıfa getirdiğimiz malzemelerle desteğin ortada olduğu basit bir kaldıraç kurduk. 2 öğrenciyi kaldıracın bir ucuna, 1ögrenciyi de kaldıracın diger ucuna yerleştirdik. Peki ne oldu? Tabi ki 2 öğrencinin toplam ağırlığı çok olduğu için 1 öğrencini gücü(ağırlığı) onları kaldırmaya yetmedi. 2.aşama: Bu sefer desteğin yeriyle oynadık ve desteği yüke(2 öğrenci yükü temsil ediyor) yaklaştırdık böylece kuvvetin(1 öğrenci kuvveti temsil ediyor) desteğe olan uzaklığı yani KUVVET KOLU ARTTI bunun üzerine 1 öğrenci tek başına kaldıracın diğer ucundaki 2 öğrenciyi onların ağırlığından daha az bir kuvvet uygulayarak kaldırmayı başardı. ***Bu etkinliğin sonunda öğrenciler kendi gözleriyle bir kaldıraçta kuvvet kolu arttığında kuvvetten kazancın nasıl sağlandığını görmüş oldular.

Etkinlik Fotoğrafları

DERYA YILMAZYüreğir - Koza Ortaokulu
28.03.2022515