KARIŞIMLARIN AYRIŞMASI  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 4.Sınıf - Fen Bilimleri (3-4)
Ünite :
Maddenin Özellikleri / Madde Ve Doğası
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Pirinç, şeker, un, tuz,sıvı yağ,çay,mercimek,su, mıknatıs, toplu iğne
Ders/Sınıf
İlkokul - 4.Sınıf - Fen Bilimleri (3-4)

Ünite
Maddenin Özellikleri / Madde Ve Doğası

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Pirinç, şeker, un, tuz,sıvı yağ,çay,mercimek,su, mıknatıs, toplu iğne

Etkinliğin Uygulanması
Karışımları ayırma yöntemleri olan süzme yöntemi ile ayırma, buharlaşma yöntemi ile ayırma, eleme yöntemi ile ayırma, mıknatıs ile ayırma yöntemleri olduğunu bilir. Su, taş ve toplu iğne karışımımızı önce mıknatıs kullanarak toplu iğneyi ayırır, daha sonra su ve taşı ayırmak için süzme yöntemini kullanırız. Şekerli su karışımını suyu buharlaştırarak ayırırız. Un ve taşı eleme yöntemi ile ayırırız.

Etkinlik Fotoğrafları

***** ********** / *****
01.04.2022543