FARKLILIKLARIYLA DIŞLANANLAR  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 4.Sınıf - Sosyal Bilgiler (4)
Ünite :
Birey Ve Toplum
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 10 dakika
Materyal :
Göz bandı, baston olabilir
Ders/Sınıf
İlkokul - 4.Sınıf - Sosyal Bilgiler (4)

Ünite
Birey Ve Toplum

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 10 dakika

Materyal
Göz bandı, baston olabilir

Etkinliğin Uygulanması
Farklılıklarından dolayı dışlanan insanların hissettiklerini drama yöntemiyle bir grup öğrenci tahtaya çıkarak canlandırır. Temsili Görme engelli için bir öğrenciye göz bandı takılır, bedensel engelli için bir öğrenci bir bacağını dizinden bükerek tek ayak üstünde(baska bir arkadasinin desteği ile) gezer, bir kolu olmayan engelli ise kolunun birini formadan içeri sokarak tek kolunu boşa çıkarır. Birkac kisilik arkadas grubu oyun oyarken aralarina katilmak isteyen engelli arkadaslarini oyuna almazlar. Hissedilen duygular tek tek engelli olanlara sorulur. Empati kurarak bu hissiyatı herkes anlar. Sonrasinda yeniden oyun kurulur ve engelli olanlar da oyuna dahil edilir. Bu güzel hissiyat da herkese mutluluk verir. Karsilikli dialoglarla, jest ve mimiklerle duyguyu aktarmaya çalışarak konu drama edilir. Farklılıklara saygı duyulması gerektiği herkesçe anlaşılır.

Etkinlik Fotoğrafları

HATİCE GÜLFeke - Süphandere İlkokulu
01.10.2022137