Tahtaya yarışmacilarin oturmasi için bir sıra çıkarilir. İki yarismaci bu siraya oturtulur, önlerine karalama için birer kağit ve kalem koyulur. Tahtaya Kelime oyunu için bulmalarini istedigimiz nitelikte ve harf sayisinda olacak şekilde kutucuklar çizilir, bir tane de joker harf için kutu çizilir. Ögrencilerden tahtada yazan harfleri kullanarak en kisa sürede, en uzun kelimeyi bulmalari istenir. 2. Etapta da aynı şekilde tahtaya, içinde planladiğimiz sonuca ulaştiran rakamlar yazılı kutucuklar çizilir. Planladığımız sonuç söylenir ve bu rakamları dört işlem becerileri ile kullanarak istenen/belirtilen sonuca ulaşmalari söylenir. Sonuca doğru işlemle ulaşan ilk öğrenci galip olur. Tebrik edilir,alkışlanır. Amaç; dört işlem yeteneğini hızlandırmak, kelime türetme kabiliyeti oluşturmak, rekabet bilinci oluşturmak, kaybetmenin de kazanmak kadar doğal olduğunu hissettirmek, rakibini tebrik edebilmeyi öğretmek.