Neyi var?
çocuklar birbirlerini görmeyecek şekilde sınıfta resim kağıtlarını ve boyalarını alıp oturur. Tahtaya Neyi var? yazılır.Çocuklara şimdi sizinle bir resim yapacağız ve herkesin kendine ait bir canavarı olacak denir.Bu canavarın kaç kolu kaç bacağı, kaç ayagğı, kaç gözü, ağzı, burnu... olduğuna birlikte karar vereceğiz denir. Çocuklara sırayla neyi var diye sorulur (3 gövdesi var/7 ayağı var/ 8 kolu var/.......) tek tek sorularak resimlerini tamamlamaları istenir.
Burada çocuklar aslında aynı niceilikteki resmi yapmış olsalar da her birinden farklı çalışma çıkar. Daha sonra senin canavarının adı ne? nasıl ses çıkarıyor? nasıl yürüyor? uyuyor mu? diye sorular sorularak canlandırma yapması istenir.
(İlk çalışmada yardımcı olması açısından çocuklar söyledikçe ben tahtaya çizmiştim.)