TURİST GÖZÜYLE YAŞADIĞIM YER  


Ders/Sınıf :
Lise - 9.Sınıf - Coğrafya
Ünite :
Beşerî Sistemler
Uygulama Alanı/Süresi :
Okul dışı / 80 dakika
Materyal :
HARİTA
Ders/Sınıf
Lise - 9.Sınıf - Coğrafya

Ünite
Beşerî Sistemler

Uygulama Alanı/Süresi
Okul dışı / 80 dakika

Materyal
HARİTA

Etkinliğin Uygulanması
Ders / Sınıf Düzeyi Coğrafya 9-11 Öğrenme Alanı: BEŞERÎ SİSTEMLER Kazanım ve Açıklamaları 9.1.6. Haritayı oluşturan unsurlardan yararlanarak harita kullanır. 12.2.14. Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekânla ilişkisini açıklar. a) Türkiye'deki doğal ve kültürel sembollerin mekân algısına olan etkisine yer verilir. b) Türkiye’nin dünya miras listesinde yer alan doğal varlıklar ile şehirleri sembolize eden doğal ve kültürel değerlere yer verilir. Materyal/Araç Gereç Şehir haritası, pusula, not defteri, kalem fotoğraf makinası, geçmiş yıllara ait şehir fotoğrafları ve kartpostallar ile nüfus istatistikleri. Süre 40+40 Dakika Etkinlik Adı Turist Gözüyle Yaşadığım Yer Yaşadığım yeri yeniden tanıyorum.” Temel Sorular: 1. Yaşadığım yerde doğal ve kültürel varlıklar nelerdir? 2. Yaşadığım yerde müze ve ören yerleri nerelerdir? 3. Yaşadığım yerde yerel içme ve yeme kültürü nasıldır, Üretim aşamaları ve yerel ekonomiye katkıları nelerdir? 4.Yaşadığım yerin geleneksel kültür ögeleri nelerdir? 5.Yaşadığım yerin tarihsel süreçte geçirdiği değişimler nelerdir? 6.Yaşadığım yeri gelecekte ne gibi değişimler bekliyor? Öğrencinin bilecekleri: Yaşadığı yere ait kültürel ve doğal değerleri bilir Yaşadığı yerde yerel ekonomik unsurları bilir. Yaşadığı yerin geleneksel kültür ögelerini bilir. Yaşadığı yerin tarihsel süreçte geçirdiği değişimleri bilir ve geleceğe ait çıkarımlarda bulunur. Haritanın ögelerini bilir. Giriş Çalışması: Öğrenci yaşadığı yerin haritasını ilgili kurumlardan temin eder veya İnternet bağlantısı olmadan da çalışabilen yaşadığı yerin çevrimdışı harita uygulamasını telefona indirir. Ders Akışı: Öğretmenin hazırlamış olduğu aşağıdaki yönergeye göre hareket edilir. 1. Yaşadığınız yerin haritasında belirlediğiniz yerleri gezecek bir rota planlayınız. 2. Geziye çıkmadan bir gün önce hava durumunu meteoroloji genel müdürlüğünün internet sitesinden bakınız https://www.mgm.gov.tr/ hava durumuna uygun giyininiz. 3. Rotanızda müze veya resmi kurum var ise açık olduğu günler ve çalışma saatlerini internet sitelerinden kontrol ediniz. 4. Rotanızda yer alan tarihi, kültürel doğal varlıklar hakkında ön araştırma yapınız. 5. Geziniz sırasında yerel halk ile sohbet ediniz, esnaftan alış veriş yapınız, yöresel bir yemek yiyip, yöresel bir içecek tüketiniz. ( tükettiğiniz yemek ve içeceklerin hazırlanma aşamasını gözlemleyerek, hammaddelerinin neler olduğu ve nereden temin edildiği konusunu raporunuzda belirtmeyi unutmayınız) 6. Ziyaret ettiğiniz noktalardaki kültürel tarihi varlıklar hakkında yaptığınız ön araştırma dışında yörede yaşayan insanlardan ve resmi görevlilerden bilgi alınız, edindiğiniz yeni bilgileri raporunuza ekleyiniz. 7. Yöre insanının yaşamına, geleneklerine, yürüttükleri ekonomik faaliyetlere dair gözlem yapınız, bu tür bilgileri yöre insanıyla yapacağınız kısa bir sohbet sonrasında da elde etmeniz mümkün olabilir. 8. Tarihi, kültürel ve doğal varlıkları fotoğraflayınız, fotoğrafladığınız alanların geçmiş yıllara ait fotoğrafları, kartpostalları var ise günümüzdeki değişimi yorumlayınız, Bu değişimde etkili olan faktörleri raporunuza ekleyiniz. 9. Aynı işlem basamaklarını yakın yerleşim yerlerinden başlayarak zaman içinde ülke içinde diğer şehirlerde uygulayabilirsiniz. Sonlandırma Çalışması: Etkinlik raporları öğretmen tarafından değerlendirilmek üzere toplanır. Etkinliğin hedeflerinde yer alan temel sorular üzerinden performans değerlendirme ölçeği üzerinden değerlendirme yapılır.

Etkinlik Fotoğrafları

MURAT ÇOKSEYREKÇukurova - Çukurova Toroslar Anadolu Lisesi
24.02.2022662