RUHA DOKUNAN KELAMLAR  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 6.Sınıf - Türkçe (5-8)
Ünite :
Okuma
Uygulama Alanı/Süresi :
Okul içi / 40 dakika
Materyal :
Mavi renk fon karton, simli sarı eva karton, bilgisayar, yazıcı, makas, yapıştırıcı, boya kalemleri
Ders/Sınıf
Ortaokul - 6.Sınıf - Türkçe (5-8)

Ünite
Okuma

Uygulama Alanı/Süresi
Okul içi / 40 dakika

Materyal
Mavi renk fon karton, simli sarı eva karton, bilgisayar, yazıcı, makas, yapıştırıcı, boya kalemleri

Etkinliğin Uygulanması
Sınıf düzeyinde 'Duygular' temasındaki 'Metnin ana duygusu belirler.' kazanımından yola çıkarak tasarladığımız bu etkinlikte şiirin duyusal bir tür olduğunu kavratmak hedeflenmiştir. Mavi kartonlarla okul koridorundaki pano kaplanarak fon oluşturulur. Parlak sarı eva ile dikkat çekici izler bırakılır. Ardından öğrencilerle birlikte eskiden yeniye edebiyatımızda yer edinmiş bazı şairler belirlenir. Bu şairlerin resim veya fotoğrafları ile eserlerinden bazıları yazıcı kullanılarak renkli çıktı halinde alınır ve panoda ilgili şairin bölümüne yerleştirilir. Oluşturulan panonun önünde öğrencilerimiz oturur. Öncelikle şiir türü üzerine bilgi alışverişinde bulunulur. Her şiirin bir temaya/ana duyguya sahip olduğu onlara sezdirilir. Öğrenciler istedikleri şairlerin istedikleri şiirlerinden seçerek kendileri okurlar, arkadaşlarına okurlar. Bu şiirin temasının ne olduğu üzerine tartışarak sonuca varırlar. Amacımız metin türleri içinde şiirin farkını ortaya koymak ve ruha dokunan kelamlarıyla usta kalemlerin şiirlerindeki duyguları belirlemektir. Ayrıca bu etkinlikle birlikte insanın yoğun duygular yaşayan duyusal bir varlık olduğunun altı çizilir.

Etkinlik Fotoğrafları

***** ********** / *****
02.03.2022751