ETİKETLERDEKİ COĞRAFYA   


Ders/Sınıf :
Lise - 9.Sınıf - Coğrafya
Ünite :
Doğal Sistemler
Uygulama Alanı/Süresi :
Okul dışı / 180 dakika
Materyal :
Market ürünleri etiketleri
Ders/Sınıf
Lise - 9.Sınıf - Coğrafya

Ünite
Doğal Sistemler

Uygulama Alanı/Süresi
Okul dışı / 180 dakika

Materyal
Market ürünleri etiketleri

Etkinliğin Uygulanması
PROJENİN ADI: ETİKETLERDEKİ COĞRAFYA 1 Amaç ve Kapsam: Günlük alışverişlerimizde çoğu zaman ürünlerin etiketlerine fiyat bilgisi öğrenmek için bakılmaktadır. Etiketlerde ürünün üretim yeri, menşei, kullanım bilgisi gibi daha bir çok bilgi yer almaktadır. Bu çalışmayla; Ürünlerin üretim yeri ve menşei gibi bilgilerine bakarak elde edilen bilgilerin yakın çevredeki çeşitli coğrafi olaylar, ilişkiler ve özellikler ile bağlantı kurarak farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. 2Yöntem ve Gereçler: Bu çalışmada, ürünlerin etiketlerine bakarak ürünlerin üretim yerleri ve bölgenin coğrafi özellikleri ile bağlantılar kurulacak ve coğrafi sorgulama yoluyla ürünün üretim yerindeki çeşitli coğrafi olaylar, ilişkiler ve özelliklerin coğrafi bakış açısıyla yorumlamaları yapılacaktır. Ürün etiketleri incelenerek coğrafi sorgulama yapılacak mekanlar aşağıdaki tabloda belirtilmiştir. HEDEFLENEN BİLGİ CEVABI ARANACAK MEKAN 1 Sebze ve meyve halinde gördüğüm tarımsal ürünlerin hangi ilimizde ve bölgemizde daha çok üretildiğini söyleyebilirim. Sebze toptancı hali, manav, alışveriş merkezlerinin manav reyonları 2 Alışveriş merkezlerinde gördüğüm önemli gıda maddelerinin(süt, peynir, şeker, bisküvi vb.) nerede üretildiği hakkında fikir belirtebilirim Bakkal, market 3 Giyeceklerimizin daha çok hangi ilden temin edildiğini söyleyebilirim Giyim mağazaları 4 Evlerimizdeki ev eşyalarının (buzdolabı, televizyon, mobilya vb.) daha çok nerede üretildiğini söyleyebilirim. Markaların satış temsilcilikleri 5 Evlerimizin ısıtılmasında kullandığımız kömür, doğal gaz vb. enerji kaynaklarının ilimize nereden geldiğini söyleyebilirim. Satış temsilcilikleri 6-Alışveriş merkezlerinde gördüğüm maden suyu , kaynak sularının nerede üretildiği hakkında fikir belirtebilirim. Bakkal, market 7 Tükettiğimiz balık türlerinin çoğunlukla hangi denizimizden hangi yolla geldiği hakkında fikir belirtebilirim. Balık haller ÖZET Ortaöğretim coğrafya dersinin en önemli amaçlarından biri, bireylerin mekânsal algısını üst düzeye çıkaracak belli başlı becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Coğrafya dersi öğrencilerin algısında her ne kadar ezberlenen bir ders olarak görülse de insan mekan ilişkisinde ve gündelik hayatta öğrencilerin en fazla yararlanacağı ders Coğrafya dersi olmalıdır. Coğrafya konularını gündelik hayatla bağdaştırmak bu dersi ezbercilikten uzaklaştıracaktır. Bu çalışma ile Coğrafya dersinde öğrenilen bilgilerin aslında hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek türden bilgiler olduğunu, tarım ürünleri ve çeşitli malların üretim yerlerinin yakın çevredeki çeşitli coğrafi olaylar, ilişkiler ve özellikler ile bağlantısının olduğu konusunda farkındalık oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda mal ve ürünlerin üretim yerleri veya menşeilerinin yakın çevredeki çeşitli coğrafi olaylar, ilişkiler ve özellikler ile bağlantısı kurulmuştur. Araştırma ile Coğrafyanın üç temel ilkesi olan neden sonuç, ilgi ve dağılış prensipleri etiket okuyarak, sorgulayarak ve gözlemleyerek kavranmıştır. Bu tür çalışmaların yaygınlaştırılması, ders kitaplarına girmesi Coğrafya dersini ezberci eğitimden uzaklaştırması adına önemli Günlük alışverişlerimizde çoğu zaman ürünlerin etiketlerine fiyat bilgisi öğrenmek için bakılmaktadır. Etiketlerde ürünün üretim yeri, menşei, kullanım bilgisi gibi daha bir çok bilgi yer almaktadır. Bu çalışmayla; Ürünlerin üretim yeri ve menşei gibi bilgilerine bakarak elde edilen bilgilerin yakın çevredeki çeşitli coğrafi olaylar, ilişkiler ve özellikler ile bağlantı kurarak farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. GİRİŞ: Okullarda ezberci eğitim sistemi hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin karşı olduğu bir durum olmasına karşın başta eğitim sistemimiz olmak üzere bir çok eğitim sisteminde ezberci anlayış devam etmektedir. Ortaöğretim coğrafya dersinin en önemli amaçlarından biri, bireylerin mekânsal algısını üst düzeye çıkaracak belli başlı becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Lise öğrencileri günlük hayatta kullanılabilecek temel coğrafi beceriler konusunda “kısmen” yeterlidirler. Bu becerilerin kullanılması konusunda öğrencilerin daha yeterli olması için derslerde yakın çevre konularına ve araştırma gezilerine daha fazla önem verilmelidir. Öğrenciler, biyolojik ve toplumsal bir varlık olarak doğal ve toplumsal bir çevrede yaşarlar. İhtiyaçları bu çevreden karşılanır, bu çevreye bağlıdırlar, çevrenin etkisinde kalırlar ve bir anlamda çevrenin esiridirler. Bu nedenlerden dolayı, öğrenci çevresini öğrenme isteği içindedir. Bu istek, tüm bireylerde öğretimi canlı tutan doğal bir itici güçtür. Çevreyi öğrenme isteği, öğretimde yararlanılması gereken bir değerdir. Dolayısıyla derste işlenmekte olan konularla ilgili örneklerin, problemlerin, olayların yakın doğal ve toplumsal çevreden seçilmesi önemlidir. (Küçükahmet, L.,2001). Ders kitaplarının ve programların buna göre düzenlenmesi önem taşımaktadır. 2005-2006 yılında uygulamaya giren yeni coğrafya programında yakın çe

Etkinlik Fotoğrafları

MURAT ÇOKSEYREKÇukurova - Çukurova Toroslar Anadolu Lisesi
02.03.2022698