E TWİNNİNG PROJELERİ /ASTRO-STEAM  


Ders/Sınıf :
Lise - 9.Sınıf - Rehberlik
Ünite :
Kariyer Farkındalığı
Uygulama Alanı/Süresi :
Okul dışı / 80 dakika
Materyal :
• Bireysel mobil cihazlar (kamera, akıllı telefon, laptop, tablet) • Akıllı tahta, masaüstü bilgisay
Ders/Sınıf
Lise - 9.Sınıf - Rehberlik

Ünite
Kariyer Farkındalığı

Uygulama Alanı/Süresi
Okul dışı / 80 dakika

Materyal
• Bireysel mobil cihazlar (kamera, akıllı telefon, laptop, tablet) • Akıllı tahta, masaüstü bilgisay

Etkinliğin Uygulanması
Astro-Stem projesi, öğrencilerde astronomi ve uzay bilimleri hakkında doğru bilgilerle farkındalık yaratmak için tasarlanmıştır. Kök çalışmaları ile kendilerini rahat ifade edebilecekleri ve evrenin derinliklerini keşfedebilecekleri demokratik öğrenme ortamlarında eğleneceklerdir. Ayrıca astronom yapmayı ve kullanmayı, astronomi tarihini, takımyıldızları ve mitolojik hikayeleri, galaksimizi, güneş sistemimizi, göleti, usturlab günlüğü yapmayı ve kullanmayı öğrenecekler. Mars ile ilgili kök konusunda ortak çalışmalar yapacaklar. Ana hedefler nelerdir? Öğrenci senaryoda hangi becerileri geliştirecek ve gösterecektir? (Ör. 21. Yüzyıl Becerileri). -Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinliklerini geliştirmek -Yabancı dilde iletişimi sağlamak, dil gelişimine katkıda bulunmak, öğrencilere kendilerini ve okullarını tanıtma olanağı sağlamak – okul kültürlerini tanımak matematiği doğru, etkili ve faydalı bir şekilde kullanma - Astronomi bilimini ve bu konudaki çalışmaları kök ve görsellerle deneyimlemelerini sağlamak. -Güneş saati, usturlap, takımyıldız dürbünü ve Eratosten yöntemlerini kullanarak ölçmeyi öğrenmek -Gökbilimcilerle iletişim kurarak uzayın derinliklerini keşfetmek -Okullarda belirlenen e-güvenlik politikalarındaki çalışmaların etkinleştirilmesini sağlamak - Güneş sistemini kodlayarak tanımak - Tarihte bilim ve astronot tutkusu olan kadınları tanımak, çalışmalarının bugünümüze ve geleceğimize etkilerini anlamak ve öğrenmek. Astro-Stem projesi 2 ders saati süresinde tamamlanacak. Öğrencilerin kaydı ile karma takımlar oluşturulacaktır. Tüm öğrencilerle yüzyüze ve çevrimiçi toplantılar düzenlenecektir. Logo, afiş yarışmaları, anketler, okul panoları oluşturulacak, Astronomi, uzay, evren, teleskoplar, takımyıldızlar ve galaksimiz üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi verilecek. Mars'ta güneş saati, usturlap, takımyıldız dürbünü, martılar, yaşam sapı çalışmaları yapılacak. Ortak ürünler tasarlanacak, uygulamalar ekipler halinde yapılacak. İletişim kuracağımız birkaç gökbilimci ile web seminerleri olacak. Güneş sistemimizi sıfırdan tasarlamak üzere origami çalışmaları yapılacak . Ekiplere e kitap, web sitesi, blog, eğlence, oyun, ebada, facebook, okul, görsel, haber oluşturma görevleri dağıtılacaktır. Yapılan tüm kök(Stem) çalışmaları ile toplanan görsellerden oluşan sergi ile diğer öğrencilere bilgi verilecektir. Disiplinlerarası çalışmalar ile sağlanacaktır. Öğrenciler teknolojik ve dijital yeterlilik bakımından daha çok öğretmene bağımlıdır. Öğrenciler talimatları takip eden, uygulayan, üreten, iş birlikçi, araştırmacı, grup içi sorumluluklarını yerine getiren, karar verici, içerik düzenleyen, eleştiren düşünen ve değerlendiren rollerini üstlenirler. Öğretmen bu senaryoda dijital ve teknolojik araçları kullanmayı öğreten orkestra şefi rolündedir. Öğretmen motive edici, rehber,danışman, teknolojiyi derslerinde aktif kullanan, yenilikçi, gözlemci ve iş birlikçidir.Öğrenme tercihen Future Classroom Lab dizaynına uygun olarak tasarlanmış bir atölye / sınıf ortamında ve çevrimiçi ortamda gerçekleşir. Dijital araçların yoğun olarak kullanıldığı bu senaryo çevrimiçi ders ortamına da uyarlanabilir.Sergin lisede Matematik, Müfide TD ve Edebiyatı Öğretmenleridir.Öğretmenlerimiz öğrencilerinin üretici dil becerilerinin ve astronomi ile ilgili bilgilerini , gelişimini yenilikçi uygulamalar ve STEAM ile ilişkilendirerek desteklemeyi istemektedirler. Bu amaçla “ASTRO-STEM” konusu için öğrencilerinin tanıtacakları Gezegenlerimiz ve Evren hakkında bilgileri sınıfa taşımalarını teknolojiyi kullanarak akranlarına aktarabileceklerini düşünürler. Öğretmenlerimize göre bu uygulama öğrencilerin dikkatini çekecek ve öğrenim sürecini onlar için eğlenceli kılacaktır. Uzay bilimi için merak, araştırma ve keşif duygularını kazandıracak. Profesyonel kariyer planlarken astronomi bilimine ilgi duymaları için onlara ilham verecek. Araştırma, keşfetme, değerlendirme ve doğru bilgiyi bulma becerisi kazandıracaktır. Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinlikleri gelişecek, Dijital okuryazarlık ve web 2.0 araçlarında beceriler kazanacak. Takımlar halinde çalışacak öğrenciler, işbirlikçi çalışma becerisi kazanacaklardır. Öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri gelişecektir. Sınıflarda yeterli sayıda bilgisayar vardır ve her birine dersten önce Camtasia programını yüklerler. Sürecin öncesinde öğrencileri ısındırmak ve motive edebilmek için çeşitli oyunlar tasarlarlar. Öğrencilerin oyunlarla daha iyi öğrendiğine inandıkları için Oyun Temelli Öğrenme yöntemini kullanırlar. Öğrencilerin iş birliği becerilerini geliştirmek için Araştırma Temelli ve Proje Tabanlı Öğrenme yöntemini kullanırlar. Bilişim Öğretmeni ile ortaklaşa çalışırlar ve gerektiği yerlerde ondan destek alırlar.

Etkinlik Fotoğrafları

SERGİN ŞAHİNOĞULLARIGİLÇukurova - İsmail Kulak Anadolu Lisesi
02.03.2022765