Astro-Stem projesi, öğrencilerde astronomi ve uzay bilimleri hakkında doğru bilgilerle farkındalık yaratmak için
tasarlanmıştır. Kök çalışmaları ile kendilerini rahat ifade edebilecekleri ve evrenin derinliklerini keşfedebilecekleri
demokratik öğrenme ortamlarında eğleneceklerdir. Ayrıca astronom yapmayı ve kullanmayı, astronomi tarihini,
takımyıldızları ve mitolojik hikayeleri, galaksimizi, güneş sistemimizi, göleti, usturlab günlüğü yapmayı ve
kullanmayı öğrenecekler. Mars ile ilgili kök konusunda ortak çalışmalar yapacaklar.
Ana hedefler nelerdir?
Öğrenci senaryoda hangi becerileri geliştirecek ve gösterecektir? (Ör. 21. Yüzyıl Becerileri).
-Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinliklerini geliştirmek
-Yabancı dilde iletişimi sağlamak, dil gelişimine katkıda bulunmak, öğrencilere kendilerini ve
okullarını tanıtma olanağı sağlamak – okul kültürlerini tanımak matematiği doğru, etkili ve
faydalı bir şekilde kullanma - Astronomi bilimini ve bu konudaki çalışmaları kök ve görsellerle
deneyimlemelerini sağlamak. -Güneş saati, usturlap, takımyıldız dürbünü ve Eratosten
yöntemlerini kullanarak ölçmeyi öğrenmek -Gökbilimcilerle iletişim kurarak uzayın derinliklerini
keşfetmek -Okullarda belirlenen e-güvenlik politikalarındaki çalışmaların etkinleştirilmesini
sağlamak
- Güneş sistemini kodlayarak tanımak
- Tarihte bilim ve astronot tutkusu olan kadınları tanımak, çalışmalarının bugünümüze ve
geleceğimize etkilerini anlamak ve öğrenmek.
Astro-Stem projesi 2 ders saati süresinde tamamlanacak. Öğrencilerin kaydı ile karma takımlar oluşturulacaktır.
Tüm öğrencilerle yüzyüze ve çevrimiçi toplantılar düzenlenecektir. Logo, afiş yarışmaları, anketler, okul panoları
oluşturulacak, Astronomi, uzay, evren, teleskoplar, takımyıldızlar ve galaksimiz üzerine yapılan çalışmalar hakkında
bilgi verilecek. Mars'ta güneş saati, usturlap, takımyıldız dürbünü, martılar, yaşam sapı çalışmaları yapılacak. Ortak
ürünler tasarlanacak, uygulamalar ekipler halinde yapılacak. İletişim kuracağımız birkaç gökbilimci ile web
seminerleri olacak. Güneş sistemimizi sıfırdan tasarlamak üzere origami çalışmaları yapılacak . Ekiplere e kitap, web
sitesi, blog, eğlence, oyun, ebada, facebook, okul, görsel, haber oluşturma görevleri dağıtılacaktır. Yapılan tüm
kök(Stem) çalışmaları ile toplanan görsellerden oluşan sergi ile diğer öğrencilere bilgi verilecektir. Disiplinlerarası
çalışmalar ile sağlanacaktır. Öğrenciler teknolojik ve dijital yeterlilik bakımından daha çok öğretmene bağımlıdır.
Öğrenciler talimatları takip eden, uygulayan, üreten, iş birlikçi, araştırmacı, grup içi sorumluluklarını yerine getiren,
karar verici, içerik düzenleyen, eleştiren düşünen ve değerlendiren rollerini üstlenirler.
Öğretmen bu senaryoda dijital ve teknolojik araçları kullanmayı öğreten orkestra şefi rolündedir. Öğretmen motive
edici, rehber,danışman, teknolojiyi derslerinde aktif kullanan, yenilikçi, gözlemci ve iş birlikçidir.Öğrenme tercihen Future Classroom Lab dizaynına uygun olarak tasarlanmış bir atölye / sınıf ortamında ve çevrimiçi ortamda gerçekleşir. Dijital araçların yoğun olarak kullanıldığı bu senaryo çevrimiçi ders ortamına da uyarlanabilir.Sergin lisede Matematik, Müfide TD ve Edebiyatı Öğretmenleridir.Öğretmenlerimiz öğrencilerinin üretici
dil becerilerinin ve astronomi ile ilgili bilgilerini , gelişimini yenilikçi uygulamalar ve STEAM ile
ilişkilendirerek desteklemeyi istemektedirler. Bu amaçla “ASTRO-STEM” konusu için
öğrencilerinin tanıtacakları Gezegenlerimiz ve Evren hakkında bilgileri sınıfa taşımalarını teknolojiyi
kullanarak akranlarına aktarabileceklerini düşünürler. Öğretmenlerimize göre bu uygulama öğrencilerin
dikkatini çekecek ve öğrenim sürecini onlar için eğlenceli kılacaktır. Uzay bilimi için merak, araştırma ve
keşif duygularını kazandıracak. Profesyonel kariyer planlarken astronomi bilimine ilgi duymaları için
onlara ilham verecek. Araştırma, keşfetme, değerlendirme ve doğru bilgiyi bulma becerisi
kazandıracaktır.
Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinlikleri gelişecek, Dijital okuryazarlık ve web 2.0 araçlarında
beceriler kazanacak. Takımlar halinde çalışacak öğrenciler, işbirlikçi çalışma becerisi kazanacaklardır.
Öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri gelişecektir. Sınıflarda yeterli
sayıda bilgisayar vardır ve her birine dersten önce Camtasia programını yüklerler. Sürecin öncesinde
öğrencileri ısındırmak ve motive edebilmek için çeşitli oyunlar tasarlarlar.
Öğrencilerin oyunlarla daha iyi öğrendiğine inandıkları için Oyun Temelli Öğrenme yöntemini
kullanırlar. Öğrencilerin iş birliği becerilerini geliştirmek için Araştırma Temelli ve Proje Tabanlı Öğrenme
yöntemini kullanırlar. Bilişim Öğretmeni ile ortaklaşa çalışırlar ve gerektiği yerlerde ondan destek alırlar.