HOŞGELDİN BAHAR  


Ders/Sınıf :
Okul Öncesi - Okul Öncesi - Müzik (Okul Öncesi)
Ünite :
Bilişsel Gelişim
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 40 dakika
Materyal :
ilkbahar ağacı kalıbı, yapıştırıcı
Ders/Sınıf
Okul Öncesi - Okul Öncesi - Müzik (Okul Öncesi)

Ünite
Bilişsel Gelişim

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi - Okul içi - Okul Dışı / 40 dakika

Materyal
ilkbahar ağacı kalıbı, yapıştırıcı

Etkinliğin Uygulanması
İLKBAHAR AĞACI YAPALIM Etkinliğin türü: Sanat etkinliği Yaş grubu: KAZANIM VE GÖSTERGELERİ BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.) Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.) DİL GELİŞİMİ Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle kurar. Olumsuz cümle kurar. Soru cümlesi kurar. Bileşik cümle kurar. Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.) Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim kullanır. Cümle kurarken fiil kullanır. Cümle kurarken sıfat kullanır. Cümle kurarken bağlaç kullanır. Cümle kurarken çoğul ifadeler kullanır. Cümle kurarken zarf kullanır. Cümle kurarken zamir kullanır. Cümle kurarken edat kullanır. Cümle kurarken isim durumlarını kullanır. Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.) MOTOR GELİŞİM: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Malzemeleri keser, yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemelere elleriyle şekil verir. Nesneleri kopartır/yırtar.) MATERYALLER: ilkbahar ağacı kalıbı, yapıştırıcı SÖZCÜKLER: ilkbahar KAVRAMLAR: Canlı cansız ÖĞRENME SÜRECİĞR Öğretmen çocukları masalara alır ve hangi mevsime girdiklerini sorar. İlkbaharda doğada ne gibi değişiklikler olacağı sorulur. Çocuklardan gelen cevaplar dinlendikten sonra öğretmen ilkbahar mevsimi ile ilgili açıklamalarda bulunur. İlkbahar mevsimi ile birlikte havaların yavaş yavaş ısınmaya başlayacağı, doğanın tekrar canlanacağı, ağaçların çiçek açacağı, kış uykusunda olan olan hayvanların tekrar doğaya döneceği vb. konularda konuşulur ve çocukların da düşüncelerini açıklamasına izin verilir. Öğretmen bugün birlikte ilkbahar ağacı yapalım der ve çocuklara ağaç kalıplarını dağıtır. Ağaçların canlı mı cansız mı oldukları sorulur. Ağaçların ve diğer bitkilerinde canlı oldukları ve onları koparmamız gerektiği zarar vermememiz gerektiği hakkında uyarıda bulunulur. İlkbahar ağaçlarının en önemli özelliğinin ne olduğu sorulur. Çocuklardan gelen tahminler dinlendikten sonra ilkbaharda ağaçların çiçek açtığından bahsedilir. Öğretmen çocuklara pembe parmak boyaları dağıtır. Çocukların parmak boyaları ile bu boş ağacın dallarına çiçeler yapılacağını söyler. Çocuklar yaparken öğretmen de aralarda dolaşarak çocuklara yardım eder. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir. Birlikte ilkbaharın gelişini kutlamak için hoş geldin ilkbahar panosu hazırlanabilir. İlkbahar tacı yapılabilir. KİTAP ÇALIŞMASI: El ele okul öncesi eğitime 2. Kitaptan sayfa 55 56 yapılabilir. DEĞERLENDİRME Hangi mevsime girdik? İlkbahar mevsiminde ne gibi değişiklikler olacak? Ağaçlar ve bitkiler canlı mı cansız mı? Onlara karşı nasıl davranmalıyız? Ağacımızı nasıl yaptık?

Etkinlik Fotoğrafları

***** ********** / *****
02.03.2022789