Öğrenciler 6 gruba ayrılır. Her gruptaki üyelere 'Başkan,temsilci,yazman,resimleyen,uygulayıcı' şeklinde ünvanlar verilir. Organ Bağışının ne olduğu açıklanır. Her bir gruba araştıracakları konular verilir. Konu başlıkları:
1.Grup "Hangi Organlar Bağışlanabilir?"
2. Grup "Bağışladığım Organlar Kimlere Nakledilir?"
3.Grup "Organ Bağışı için Aileden İzin Alınır mı?"
4. Grup "Organ Bağışı Dini Açıdan Sakıncalı mıdır?"
5. Grup "Organ Bağışında Bulunan Herkesin Organları Kulanılabilir mi?" 6.Grup "Organ Bağışı Yapıldıktan Sonra Bağıştan Vazgeçilebilir mi?"
Konu dağıtımı sonrası her gruba 10 dk süre verilir. İçerikler grup başkanları tarafından internetten araştırılır. Daha sonra başkanlar tarafından grup üyelerine araştırılan konu hakkında bilgi verilir. Paylaşılan bilgiler diğer yazman üyeler tarafından fon kartonlarına not edilir. İçerikle ilgili görseller oluşturulur. Grup temsilcisi kendisine anlatılan konu içeriğini tüm sınıfla paylaşır. Eksik yerler öğretmen tarafından tamamlanır. Organ Bağışının önemine dair soru-cevap yapılır. Hazırlanan ürünler 'uygulayıcılar' aracılığıyla okul "Sağlık Köşesi" Panosunda sergilenir.