Öğrencilerimizin farklı düşüncelere saygı duyabilme, kendi düşüncelerini savunabilme, araştırma yapabilme, toplumsal, evrensel ve temel insani değerleri kazanabilme gibi temel becerilerini geliştirmek için yapılan bir etkinliktir. Özellikle LGS stresini derinden hisseden 8. sınıf öğrencilerimizin konuşma becerilerini geliştirebilmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleri açısından bu etkinliği faydalı olduğu görülmüştür. Etkinliğin gerçekleştirilmesinde genel olarak münazara kuralları uygulanmaktadır. 8. sınıf öğrencilerimiz oluşturdukları dörder kişilik "Düşünce Grupları" ile sınıf içinde ve sınıf dışında kendi belirledikleri konular üzerinden araştırmalarını gerçekleştirmekte ve düşüncelerini birbirlerine karşı savunmaktadır. Düşüncesini en iyi savunan, gerekçelendiren gruplar bu beyin fırtınasının galibi sayılmaktadır. Öğrenci öğretmen etkileşimini daha da arttırmak adına etkinliğin değerlendirmesini farklı branşlardan oluşan öğretmenler gerçekleştirmektedir.