SÜTÜN GRAFİĞİ  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 4.Sınıf - Matematik (1-4)
Ünite :
4. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 80 dakika
Materyal :
fon kartonu,pirit, makas
Ders/Sınıf
İlkokul - 4.Sınıf - Matematik (1-4)

Ünite
4. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 80 dakika

Materyal
fon kartonu,pirit, makas

Etkinliğin Uygulanması
Sütun grafiğini oluşturur. -Sütun grafiği oluşturulmadan önce veriler nesne veya şekil grafiği yardımıyla düzenlenir. Çetele ve sıklık tabloları da kullanılabilir. İlk yapılan çalışmalarda kareli kâğıt ve renkli birim kareler kullanılabilir *Elde ettiği veriyi sunmak amacıyla farklı gösterimler kullanır. a) Yatay veya dikey sütun grafiği, şekil grafiği, nesne grafiği, tablo, ağaç şeması gibi farklı gösterimler kullandırılır. b) Veri toplama sırasında düzeye uygun çalışmalar yapılmasına dikkat edilir. c) Veri toplama sürecinde seçilen konu ya da sorunun veri toplamaya uygun olup olmadığı üzerinde konuşulur. ç) Öğrencilerin bu aşamaya kadar öğrendiği tablo ve grafik gösterimlerine uygun sorular kullanılır. d) Verilere uygun grafik başlıkları ve birimler kullandırılır. e) Sınıflanabilir (cinsiyet, göz rengi gibi) ve sıralanabilir (boy sırası, yarışma sonuçları gibi) veriye uygun farklı grafik gösterimlerinin kullanılması ve uygun gösterimin belirlenmesi sağlanır.

Etkinlik Fotoğrafları

***** *****Ceyhan - Gümürdülü Şehit Ali Fuat Haydaroğlu İlkokulu
10.03.2022922