TOMBALA-DÖRT İŞLEM  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 3.Sınıf - Matematik (1-4)
Ünite :
3. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 20 dakika
Materyal :
Renkli kartonlar, makas, pet bardak, tahta kalemi
Ders/Sınıf
İlkokul - 3.Sınıf - Matematik (1-4)

Ünite
3. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 20 dakika

Materyal
Renkli kartonlar, makas, pet bardak, tahta kalemi

Etkinliğin Uygulanması
Renkli kartonlardan bir pet bardak dolacak kadar küçük parçalar kesilir. Kartonlar kesilirken her bir işlem için bir renk seçilir. O rengin üzerine işlem sorusu yazılır. Bu şekilde 4 bardak tombala kartı hazırlanır. Bardaklar ortaya çekilmiş bir sıranın üzerine dizilir. Ögretmen her oyun için sınıfı 6 kişilik gruplara ayırır(iki bardaklı işlemler için 4 kişilik grup). İlk grup tahtaya çağırılır.Grup elemanlarına görev dağılımı yapılır. 4 kişi işlem sonucunu tahtaya yaz, 2 kişi de tombala çeken olarak belirlenir. Öğretmenin "işlem sonuçları toplamını 500 bulan ilk grup kazanır, Başla!" komutuyla oyun başlar. İlk "Bitti" diyen grubun islem sonuclarının doğruluğunu öğretmen teyit ettikten sonra kazandığını ilan eder.Diğer grup gelir, oyun aynı şekilde oynanır. Amaç; hızlı düşünme, işbirliği oluşturma, takım olma bilinci, işlem yeteneğini hızlandırma, zihinden işlem yapabilme, eğlenerek öğrenme.

Etkinlik Fotoğrafları

HATİCE GÜLFeke - Süphandere İlkokulu
11.03.2022678