GELDİM.GÖRDÜM.ÜRETTİM  


Ders/Sınıf :
Ortaokul - 5.Sınıf - Rehberlik
Ünite :
Kariyer Farkındalığı
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Çalışma Yaprağı 1,2,3,Renkli Kağıt,Bant,Tahta Kalemi,Renkli Kalemler
Ders/Sınıf
Ortaokul - 5.Sınıf - Rehberlik

Ünite
Kariyer Farkındalığı

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Çalışma Yaprağı 1,2,3,Renkli Kağıt,Bant,Tahta Kalemi,Renkli Kalemler

Etkinliğin Uygulanması
HAZIRLIK:1. Çalışma Yaprağı-2 etkinlik öncesinde renkli kartona yapıştırılıp poster hâline getirilir. 2. Çalışma Yaprağı-3 öğrenci sayısı kadar çoğaltılır. SÜREÇ:1. Etkinliğin amacının çalışmanın ve üretmenin insan yaşamındaki önemini fark etmek olduğu ifade edilir. 2. Çalışma Yaprağı-1’de yer alan “Ağustos Böceği ve Karınca” hikâyesi okunur. Hikâye sonunda öğrencilere şu sorular yöneltilir: • “Ağustos Böceği ve Karınca” hikâyesinde tüm yaz çalışıp kışa hazırlık yapan, yiyeceklerini üreten hayvan hangisiydi? • Karınca çalışıp üretirken ağustos böceği neler yapıyordu? • Bu hikâyeden çıkarabileceğimiz dersi kimler bizimle paylaşmak ister? 3. Gönüllü öğrencilerin paylaşımlarından sonra öğrencilere “Evde büyüklerimizden sık sık tabağımızdaki yiyecekleri bitirmemiz, hiçbir şeyi israf etmemiz, emeğe her zaman saygı duymamız, emek verilen her şeyin kıymetini bilmemiz gerektiğine dair cümleler duyarız. Size göre çalışmak ve üretmek, bir şeylere emek etmek nedir? Tarihin ilk çağlarından itibaren insanlar niçin çalışmaya ve üretmeye ihtiyaç duymuştur?” sorusu yöneltilir. Gönüllü öğrencilerin yanıtları üzerinde konuşulur, eksik veya hatalı yanıtlar uygun dönütler verilerek düzeltilir. Öğrencilere “Daha önce sizlerin emek harcayarak ürettiği bir şey oldu mu?” sorusu yöneltilir. 4. Çalışma Yaprağı-2’de yer alan, dersten önce renkli bir kartona yapıştırılarak poster hâline getirilmiş ya da etkileşimli tahta üzerinden yansıtılmaya hazır hale getirilmiş atasözleri ve açıklamaları gösterilir. Gönüllü öğrencilerden sırayla tahtaya gelerek yazılı olan atasözlerini okuyup uygun açıklamasıyla eşleştirmeleri istenir. Öğrencilerin fikirlerini özgürce ifade edebilmeleri sağlanmalı, cevap verirken zorlanılan atasözleri varsa ipucu ve dönütler verilmeli, öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri cesaretlendirilir. 5. Aşağıdaki sorularla süreç yönlendirilir: • Çalışmak ve üretmek insana ne gibi katkılar sağlar? • Çalışan ve üreten bir insanla çalışmayan ve üretmeyen bir insan arasında ne gibi farklar olabilir? • Çalışmayan ve üretmeyen bir insanın kendine ve çevresine verdiği zararlar sizce nelerdir? 6. Öğrencilerin tartışma sorularına yönelik paylaşımları alındıktan sonra aşağıdakine benzer bir açıklama ile süreç sonlandırılır: “Çalışma ve üretme hem kendi yaşamımız hem de toplumsal yaşam için oldukça önemli iki temel kavramdır. Herhangi bir konuda kendi emeğimizle ortaya çıkardığımız ürünler bize üretmenin ve çalışmanın ne kadar önemli olduğunu gösterir niteliktedir. KAZANIMIN DEĞERLENDİRİLMESİ :1. Çalışma Yaprağı-3’te yer alan saat şeklindeki kâğıtlar tüm öğrencilere dağıtılır. Bu saatleri sevdikleri renklere boyayarak, isterlerse şekiller çizip eklemeler yaparak kendilerine ait saatler tasarlamaları istenir. Öğrencilere bir haftanın sonunda ürettikleri bu saatleri takarak derse gelmeleri, geriye kalan diğer üç saati ise istedikleri üç kişiye armağan etmeleri tavsiye edilir. Saati tasarlama sürecinde ve sonrasında neler hissettiklerini not alarak uygulayıcıya gelecek hafta teslim etmeleri, gelecek haftaki derste zaman kalırsa yazdıkları notları dersin ilk 5 dakikasında sınıfta paylaşmaları dile getirilir.

Etkinlik Fotoğrafları

BİLGE DİKYOLÇukurova - Yaşar Rukiye Kısacık Anadolu İmam Hatip Lisesi
11.03.2022770