MESLEKLER (BÜYÜYÜNCE NE OLACAKSIN?)  


Ders/Sınıf :
Okul Öncesi - Okul Öncesi - Sanat
Ünite :
Bilişsel Gelişim
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Sanat malzemeleri, mesleklerle ilgili boyama sayfaları, makas, meslek resimleri, mesleklerle ilgili
Ders/Sınıf
Okul Öncesi - Okul Öncesi - Sanat

Ünite
Bilişsel Gelişim

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Sanat malzemeleri, mesleklerle ilgili boyama sayfaları, makas, meslek resimleri, mesleklerle ilgili

Etkinliğin Uygulanması
Farklı meslek gruplarına ait görseller çocuklara gösterilir. Çocukların gördüklerini anlatmaları ve görseldeki mesleği tahmin etmeleri istenir. Çocukların büyüyünce olmak istedikleri meslek sorulur ve neden bu mesleği seçtiği bilgisi alınır. Sınıfa getirilen misafir yaptığı mesleği anlatır. (Biz inşaat mühendisi getirmiştik.) İnşaat mühendisinin ne iş yaptığı hakkında bilgi alınır. Çocukların sorular sormasına fırsat verilir. Misafirin yanında getirdiği baret ve dizlik gibi koruyucu ekipmanlar çocuklara tanıtılır. (Barete dokunmak isteyenlerin, giymek isteyenlerin alıp incelemesine fırsat verilir.) Çocuklar iki gruba ayrılır. Birinci masaya meslekler ile ilgili boyama sayfaları ve sanat malzemeleri konur. Bu masada çocuklar karar verdikleri meslekler ile ilgili birlikte sanat çalışmaları yaparlar. Birinci grup mesleklerle ilgili boyama ve kesme çalışmalarını yaparken diğer grup inşaat mühendisi ile birlikte maket ev modeli yaparlar. Daha sonra gruplar yer değiştirir. son olarak da meslekler ile ilgili küçük hafıza kartları konulur. Çocukların “Hafıza Oyunu” oynamalarına fırsat verilir ve etkinlik sonlandırılır.

Etkinlik Fotoğrafları

HİDAYET KARAEVLİYüreğir - Karacaoğlan Anaokulu
11.03.2022993