TEK VE ÇİFT SAYİLAR  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 1.Sınıf - Matematik (1-4)
Ünite :
2. Ünite
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 40 dakika
Materyal :
Sınıf tabanındaki fayanslar
Ders/Sınıf
İlkokul - 1.Sınıf - Matematik (1-4)

Ünite
2. Ünite

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 40 dakika

Materyal
Sınıf tabanındaki fayanslar

Etkinliğin Uygulanması
Ritmik sayma işlemi bitti, toplama, çıkarma kesirler derken hem tek ve çift sayıları öğrenmek hem de eğlenceli ders işlemek için uyguladığımız bir etkinlik. Sınıf tabanındaki iki sıra fayansa birden yirmiye doğru sayılar yazılır. Bir öğrenci ilk fayansin önünde dururken bir öğrenci de tek veya çift diyerek komut verir. Sayıların önünde duran öğrenci komuta göre tek denilir ise tek sayının üzerine çift denilirse çift sayının üzerine zıplar... Bütün sınıf değişerek hem atlar hem komut verir. Daha sonra tek denilince tek sayının üzerine tek ayak, çift denilince çift sayının üzerine çift ayakla zıplayarak ilerlenir. Daha sonra sadece tek sayıların üzerinde tek ayakla ziplanir, sadece çift sayıların üzerinde çift ayakla ziplanir. En sonunda da yirmiden geriye ikişer saymayı pekiştirmek için tersten başlanarak çift sayılara ziplanarak sayılır.

Etkinlik Fotoğrafları

BÜLENT SEKMANTufanbeyli - Doğanlı İlkokulu
14.03.2022702