EN COK EŞ SESLİYİ BUL  


Ders/Sınıf :
İlkokul - 3.Sınıf - Türkçe (1-4)
Ünite :
Konuşma
Uygulama Alanı/Süresi :
Sınıf içi / 10 dakika
Materyal :
Renkl karton, makas, kalem, bant yapıştırıcı
Ders/Sınıf
İlkokul - 3.Sınıf - Türkçe (1-4)

Ünite
Konuşma

Uygulama Alanı/Süresi
Sınıf içi / 10 dakika

Materyal
Renkl karton, makas, kalem, bant yapıştırıcı

Etkinliğin Uygulanması
Renkli kartonlardan bir kelime yazacak büyüklükte parçalar kesilir. Her bir parçanın üzerine eş sesli ve eş sesli olmayan kelime yazılır ve aralikli olarak üst kenarına bant yapıştırılıp tahtaya tutturulur.(Kelime sayısına göre iki yada üç sıra dizilerek). Öğrenciler isteğe bağlı sayıda gruplara ayırılarak, ilk grup tahtaya çağırılır. Görünen kelimelerin içinden eş sesli olan kartları en çok toplayan öğrencinin kazanacağı bildirilir. Öğretmenin "Eş sesli kelimeleri bul" komutuyla oyun başlar. Öğrenciler, tahtadan toplayacakları başka eş sesli kelime kalmadığını anlayınca oyun biter. Herkes elindeki kartı sayar. Öğretmen, en cok kartı toplayan öğrencinin elindeki kartlarda eş sesli yazdığını teyit edip doğruladıktan sonra kazanan alkışlanır. Sonra oyunculardan tek tek topladıkları eş sesli sözcüklerle ilgili birer cümle kurmaları istenir.Oyun biter. Amaç; hızlı düşünüp hızlı karar verme, özgüven, konuşma becerisi, eğlenerek öğrenme.

Etkinlik Fotoğrafları

HATİCE GÜLFeke - Süphandere İlkokulu
14.03.2022656