Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğünden Bir Günde İki Açılış, Üç Faaliyet
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN
BİR GÜNDE İKİ AÇILIŞ, ÜÇ FAALİYET
Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2017 Ocak ayından itibaren yürüttüğü “İnovasyon Odaklı Okul” projesinin resmi açılış töreni Vali Vekilimiz Sayın Mustafa AYDIN, MEB Müsteşar Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Ahmet Emre BİLGİLİ, İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Turan AKPINAR’ın katılımlarıyla Şehit Yunus Uğur Ortaokulu Konferans Salonunda gerçekleştirildi.
İl Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR açılış programında yaptığı konuşmada, “Neslinizi kendi zamanınıza göre değil, onların yaşayacağı zamana göre şekillendirin” felsefesinden hareket ettiklerini, 21.yüzyıl becerileri olarak adlandırılan girişimcilik, takım ruhu, tasarım yapıp üretebilme özelliklerine sahip bireyler yetiştirilmesi gerekliliğinden yola çıkarak “İnovasyon Odaklı Okul” projesini 2017 yılı Ocak ayından itibaren uygulamaya başladıklarını söyledi. Bu kapsamda öncelikle 4 ortaokul ve 1 lisedeki öğretmenler başta olmak üzere, Adana genelindeki öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik; girişimcilik, kodlama, mühendislik tabanlı eğitim, tasarım odaklı düşünme alanlarında eğitimler verildiğini, düzenlenen eğitimlere 400’den fazla öğrenme lideri öğretmenin ve 8000’den fazla öğrencinin katıldığını sözlerine ekledi. Böylece mesleki becerileri gelişen öğretmenlerin, öğrencilerinin teknolojiyi kendisi üretebilen, özgüveni yüksek girişimci bireyler olmalarına rehberlik etme imkânı bulduklarına dikkat çekti.
Proje kapsamında üretim becerisi kazanan öğrencilerin, tasarlayıp ürettikleri ürünleri tanıtmak ve pazarlamak üzere tıpkı bir şirketin yöneticileriymiş gibi çalıştıklarını belirten Akpınar, öğrencilerin girişimcilik ruhuyla elde ettikleri küçük kazançları, sosyal sorumluluk anlayışı kapsamında değerlendirerek kadim kültürümüzün en önemli değerlerinden biri olan yardımlaşmayı ve dayanışmayı öne çıkarttıklarına da vurgu yaptı. Ayrıca inovasyon, girişimcilik, mühendislik tasarım temelli eğitim gibi kavramların 2018 Ocak ayında yenilenerek yayımlanan fen bilimleri ve teknoloji tasarım dersi müfredatlarında yer bulmasının kendilerini mutlu ettiğini sözlerine ekledi.
Konuşmasında 2014 yılından bugüne Adana’da eğitim-öğretim alanında yaşanan değişim ve dönüşüme de değinen İl Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR, ilk olarak Adana’nın genel sorunlarının belirlendiklerini, stratejik plan verileri ışığında yol haritalarını çizdiklerini söyledi. Bu kapsamda yapılan çalışmalardan birinin Güney Adana Eğitim Raporu olduğunu, rapor doğrultusunda ilk olarak bu bölgede kadrolu öğretmen eksikliğinden kaynaklı sıkıntılara eğildiklerini, ilk başta %45-50 olan kadrolu öğretmen doluluk oranının bugün %100’e ulaştığını ifade etti. Okullarımızdaki öğretmen ihtiyacının karşılanması kadar, yönetim ve organizasyon, eğitim ve öğretimin kalitesi, fiziki altyapı ve proje konularındaki eksikliklerin giderilmesinin de çok önemli olduğunun bilinciyle, 2015 yılının Ocak ayında ODAK ( OKUL TABANLI AKREDİTE VE KALİTE SİSTEMİ) projesini tüm paydaşlarımızın görüşlerini de dikkate almak suretiyle uygulamaya başladıklarını belirten AKPINAR, ODAK kapsamında 2015 yılında yapılan ilk değerlendirme sonucunda; belirlediğimiz kriterler bakımından yetersiz bulunan okul sayımız 420 iken; 2017 yılında yapılan değerlendirmede bu sayı 135’e inmiştir. Bununla birlikte çok iyi olarak ifade edilen okul sayımız 2015 yılında 8 iken, 2017 yılı değerlendirme sonuçlarına göre 169’a yükselmiştir.” dedi.
ODAK projesinin uygulanmaya başlanmasıyla il genelinde ölçülebilir, her alanda dikkate değer iyileşmeler elde edildiğini söyleyen AKPINAR, “TÜBİTAK 4006 proje başvuru sayısı 114 iken ODAK’tan sonra 476 ya ( başvuru yapabilecek 496 okuldan 476sı başvuru yapmış ve TÜBİTAK tarafından kabul edilmiştir.) , beslenme dostu okul sayımız 38’den 165’e, beyaz bayrak sahibi okul sayımız 83’den 516’ya, Avrupa birliği proje başvuru sayımız 87’den 340’a yükselmiştir (geçen sene itibariyle yetişkin eğitimi projelerinde Türkiye birincisi, okul eğitimi kapsamında Türkiye ikincisi, mesleki eğitim alanında ise Türkiye üçüncüsü olunmuştur.) Hayat boyu öğrenme kapsamında açılan kurs sayısı 1941 den 14.666 ya, eTwinning uygulamaları kapsamında Avrupa genelinde 1217, ülkemizde 179 okulun sahip olduğu eTwinning School Etiketini 16 okulumuz kazanmış ve bu alanda Adana’mız Türkiye ikincisi olmuştur. Yürütmüş olduğumuz bu proje bakanlığımız tarafından her yıl düzenlenen eğitim öğretimde yenilikçilik ödüllerinde 2581 proje arasından kurumsal kapasitenin geliştirilmesi kategorisinde 2016 yılında Türkiye birincisi olmuştur” dedi.
AKPINAR, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması kapsamında Adana’ya ciddi bir ivme kazandırdıklarını söylerken 2014’te okul öncesi okullaşma oranının %34,17 olduğunu 2017’de bu oranının %59,77’ye yükseltildiğini söyledi. Bu başarıda il genelinde yürütülen Minik Kalplerin Kardeşliği projesinin büyük katkısının olduğunu dile getirdi.
Konuşmasının sonunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2019 yılı sonuna kadar normal eğitime geçme hedefi doğrultusunda il genelinde yaklaşık 2200 dersliğe daha ihtiyaç duyulduğunu belirten AKPINAR, 2014 yılından bu yana merkezi bütçe kapsamında Bakanlığımız tarafından gönderilen 517.825.355,00 TL ödenek ile 68 okul, toplamda 1458 derslik, 7 spor salonu, 17 atölye ve 5 (1100 Öğrenci Kapasiteli) öğrenci yurdu yapıldığını ifade etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR, sözlerinin sonunda katılımcılara ve emeği geçenlere ayrı ayrı teşekkür etti. Konuşmasını “İnovasyon Odaklı Okul” projesinin hayırlı olması temennisi ile tamamladı.
İl Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR’ın ardından Müsteşar Yardımcımız Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili konuşmalarında il milli eğitim müdürlüklerinde kurulu olan ARGE birimlerinden ve bu birimlerin geleceğin eğitim ihtiyaçlarına yönelik tespitler yapıp o istikamette eğitimler ve projeler gerçekleştirdiklerinden, çalışmalar yaptıklarından söz etti. Adana İl Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR’ın lider özelliğine, iyi bir ekip kurmasına, Adana’yı sürekli olarak ilerleyen bir başarı sürecine taşıdığına vurgu yapan Müsteşar Yardımcımız Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili, İnovasyon Odaklı Okul projesi ile tüm Türkiye’ye örnek bir çalışmanın yapıldığını, bu kadar değerli çalışmaların yapılmasında en önemli rolü bu birimin yöneticisinin üstlendiğini ifade etti.
Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili sözlerini, “Tüm Dünyada Güzel İnsanlar Yetiştirmek” hedefi ile kurulmuş olan Maarif Vakfının hali hazırda okul açarak eğitime başladığı ülkeler olduğu gibi yapılanmasını tamamladığı ülkeler de var. Bununla birlikte Sayın Cumhurbaşkanımızın da belirttiği üzere Maarif Vakfı olarak her ülkede olmamız gerektiğini, bu alanda çalışmalarımızın da devam ettiğini belirtmek isterim” diyerek sonlandırdı.
Programda katılımcılara hitap eden Vali Vekili Mustafa Aydın ise, "İnovasyon Odaklı Okul" projesinin çok yararlı olacağına inandığını belirtti. Vali Vekili Mustafa Aydın konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “Eğitim süreçlerinde etkili ve anlamlı bir öğrenmenin gerçekleşmesi için yeni teknolojileri kullanabilmek, insanlık tarihi boyunca en önemli konuların başında gelmiştir. Yaşadığımız devir de teknolojiyi her alanda olduğu gibi eğitim alanında da en verimli şekilde kullanma devri olarak karşımızda durmaktadır. İnovasyon Odaklı Okul Projesi de "stem, kodlama ve girişimcilik" eğitimlerinin bütünleştirildiği bir proje olarak eğitim dünyamıza örnek bir model teşkil etmektedir. Bu vesile ile İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından İnovasyon Odaklı Okul Projesinin ve bugün öğleden sonra açılışı gerçekleşecek olan Robotik ve Kodlama Şenliğinin ilimize ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum." dedi.
Konuşmaların ardından dört merkez ilçemizde görev yapan değişim lideri okul yöneticilerimize yönelik olarak düzenlenen “İnovatif Okul Liderliği” konferans serisinin ikinci oturumunda Necmettin Erbakan Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa YAVUZ “Girişimcilik ve İnovasyon” konulu konferansını sundu.
Bu programın ardından Sayın Vali Vekilimiz ve MEB Müsteşar Yardımcımızın katılımları ile proje uygulama okullarımızdan olan Sabancı Ailesi İmam Hatip Ortaokulunda kurulan robotik/kodlama atölyesi ile bütünleşik öğrenim sağlayan STEM atölyelerimizin de resmi açılışı gerçekleştirildi ve öğrencilerimiz yaptıkları çalışmalar hakkında katılımcılara bilgiler verdiler.
Sabancı Ailesi İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleşen açılış törenini takiben ilimizde ilk kez gerçekleştirilen ve ulusal düzeyde de katılımın sağlandığı Adana Robotik ve Kodlama Şenliği açılışı Adana Anadolu Lisesi’nde Vali Vekilimiz Sayın Mustafa AYDIN, MEB Müsteşar Yardımcımız Sayın Prof. Dr. Ahmet Emre BİLGİLİ, İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Turan AKPINAR’ın katılımlarıyla gerçekleştirildi. Protokol ve birçok okuldan şenliğe ziyaretçi olarak katılan öğrenci, öğretmen ve veli, Adana Robotik ve Kodlama Şenliği’ne büyük ilgi gösterdi.
Adana Robotik ve Kodlama Şenliği 13-14 Nisan 2018 tarihlerinde teknoloji, kodlama ve robotik meraklılarını bir araya getirdi.
Aynı gün programlarımız devam ederken İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Turan Akpınar’ın Bakanlığımıza Müsteşar Yardımcısı olarak görevlendirildiği haberinin ulaşması da Adana eğitim camiasında büyük bir sevinçle karşılandı. Bu vesile ile Müsteşar Yardımcımız Sayın Turan Akpınar’a yeni görevinde üstün başarılar diliyoruz.