ADANA MİLLİ EĞİTİM ODAK PROJESİYLE TÜRKİYE BİRİNCİSİ
Yenilikçi uygulamaların eğitim sistemimize kazandırılması, öğrenci ve öğretmenlere daha iyi eğitim ve öğretim imkanlarının sunulması 2023 Türkiye Vizyonu’ nun gerektirdiği hedeflerin yakalanmasının desteklenmesi amacıyla Milli Eğitim Bakanlığınca ülke genelinde “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri” düzenlendi.
Ülke genelinde 5 kategoride 2581 başvurunun yapıldığı “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri” ne Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü de kısa adı ODAK olan OKUL TABANLI DEĞERLENDİRME, AKREDİTE VE KALİTE SİSTEMİ Projesi ile başvuruda bulundu.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan değerlendirme sonunda “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri” nde Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi alanında “ODAK SİSTEMİ” Projesi ile Adana’ya Türkiye Birinciliğini getiren İl Milli Eğitim Müdürlüğü “Adana’da eğitim konuşulacak ve Adana başarısıyla konuşulacak.” dedi.
ODAK Sisteminin ne olduğunu ve neyi hedeflediğini kısaca ifade eden Adana İl Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, “Odak; Adana’daki okullarımızın fiziki altyapı, yönetim ve organizasyon, eğitim-öğretim kalitesi ve proje alanlarında mevcut durumlarının belirlenerek gelişimlerine zemin hazırlamak amacıyla oluşturulan tüm faaliyetlerin izlenme, değerlendirilme ve geliştirilmesi sistemidir. Odak Sistemi Projesi ile 2015-2016-2017 yıllarında Adana İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 1.155 kurum ve 26.922 öğretmenin performanslarını artırarak; eğitime erişim oranı, eğitimde kalite ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesi alanlarında çalışmalar yapılarak stratejik plan hedeflerine ulaşmak amaçlanmıştır.” dedi.
ODAK Sitemini ve yapılan çalışmaları sıralayan Akpınar; Değişim Liderliği kapsamında1500 okul yöneticisine Türkiye’nin önemli akademisyenlerinden 90 saatlik eğitim verildiğini; Öğrenme Liderliği kapsamında 25.060 öğretmene uzman akademisyenlerin katıldığı konferanslar ve seminerler düzenlendiğini; Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü–Üniversite İşbirliği Ağı kapsamında TÜBİTAK projeleri başta olmak üzere akademik, sosyal, kültürel ve bilimsel çalışmalar yürütmek için Çukurova Üniversitesiyle “Sosyal ve Bilimsel” ve “Çukurova Üniversitesi UZAYMER” İşbirliği Protokolü imzalandığını, bu protokollerle akademik, sosyal, kültürel ve bilimsel çalışmalar için büyük bir zemin oluşturulduğunu; Okul İş Birliği Ağları kapsamında okulların kendi aralarında 784 ve Sivil Toplum Kuruluşlarının da içinde bulunduğu 953 kurumla işbirliği protokolü imzalandığını ve okulların bu işbirliği ağını tek taraflı bir yararlanma olarak görmeyip işbirliği yaptığı kurum ve kuruluşlara eğitim alanında katkı sunduğunu; Okul Akreditasyon Sisteminde ise ADABİS Odak Modülüne işlenen verilerle okulların gelişimlerinin takip edildiğini, okul ve kurumlarımızın fiziki altyapı, yönetim ve organizasyon, eğitim-öğretim kalitesi ve proje alanlarında mevcut durumlarının ve gelişmelerinin bu sistemle tespit edilebildiğini ifade etti.
ODAK aynı zamanda kendi gelişimini de takip edebilen bir sistem diyen Akpınar, ODAK Memnuniyet Anketi düzenlediklerini ve bu anket sonucunda “Odak’ ta yer almaktan dolayı memnuniyet duyuyorum” diyenleri, “Odak sisteminin devamını istiyorum.” diyenlerin takip ettiğini belirtti.
Akpınar, “ODAK Sistemi, Adana’da uygulanmaya başladığı günden bu yana okul ve kurumlarımızın kalite ve kapasitelerinin artırılması adına önemli gelişmeler yaşanıyor. Tabi okullarımızda aldığımız olumlu dönütler dışında bir de Bakanlığımız tarafından “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri”nde birincilik gibi önemli bir ödüle layık görülmemiz benim, ekip arkadaşlarımın ve projenin yürütülmesinde çok önemli katkıları olan ARGE Birimimizin yeni projelere başlama isteğini ve çalışma azmini artırıyor.” dedi.