Kurumlarımızın e-posta kota sorunu
Kurumlarımızın e-posta kota sorunu
Sayın Yetkili;
Bakanlığımız birimlerinden okullara gönderilen maillerin, bir kısım okula kotası dolu olduğu için gitmediği yönünde bilgiler gelmektedir. Okullarımız ile iletişimin sağlıklı yapılabilmesi için “meb.k12.tr” mail sisteminde kota sorunu ile ilgili aşağıdaki bilgilendirmenin ilinizdeki tüm kurumlarınıza yapılmasını rica ederi.
Kota Sorunu Çözümü:
Çözüm için web tabanlı hesaba girip gereksiz maillerin silinmesi ve çöp kutusunun boşaltılması yada posta hesabının kurum bilgisayarında Outlook programına kurulup maillerin bilgisayara indirilmesi gerekmektedir.
Ayrıca Outlook’ta Hesap Ayarlarında Gelişmiş sekmesindeki “maillerin bir kopyasını sunucuda bırak” seçeneğinde işaret varsa kaldırılmalıdır.
e-posta Kullanım Bilgileri:
Outlook için gerekli sunucu ayarları:
POP3 sunucusu : k12pop3.meb.k12.tr
SMTP sunucusu : k12smtp.meb.k12.tr
Web tabanlı e-posta kullanım adresi:
NOT: Outlook için kullanıcı adına mail adresinin tamamı yazılmalıdır. Ayrıca Outlook ta Hesap Ayarlarındaki Diğer Ayarlar kısmından Giden Sunucu sekmesinden “Giden sunucum (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor” kutusu işaretlenmelidir. Yeni verilen şifrelerde Türkçe karakter kullanılmamalıdır.
İyi çalışmalar dileriz.
Millî Eğitim Bakanlığı
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
Bilişim Altyapı Sistemleri ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı